Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

کسب وکارهای ژاپنی در حال شکل‌دهی به یک اقتصاد طبیعت‌دوست هستند

کسب وکارهای ژاپنی در حال شکل‌دهی به یک اقتصاد طبیعت‌دوست هستند
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Damon Embling
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در سراسر جهان، همه به دنبال حفاظت بهتر از طبیعت هستند. کسب‌وکارهای ژاپنی با حمایت یک چارچوب بین‌المللی که هدف آن، تغییر مسیر جریانهای مالی در راستای حصول نتایج مثبتتر است، در تلاش برای فائق آمدن بر این چالش هستند.

آگهی

در این نسخه از برنامه ما، خبرنگار یورونیوز، دیمون امبلینگ، از تاکستان و کارخانه شرابسازی شاتو مریسیان ماریکو بازدید میکند تا دریابد که اینجا چگونه در حال ایجاد یک کسبوکار طبیعت‌دوست است. 

این تاکستان که در نزدیکی اوئدا در مرکز ژاپن قرار دارد، یک مزرعه متروک توت را دگرگون کرد. مدیر کارخانه شرابسازی به دیمون میگوید که چگونه علفزارها و گیاهان بازگشتهاند و زیستگاههای طبیعی برای حشرات از جمله برخی گونههای در معرض خطر ایجاد کردهاند. 

دیمون همچنین متوجه میشود که چگونه کسبوکار از طریق کمپوست کردن تقاله انگورها و تبدیل شاخه‌های هرس شده انگور به نوعی زغال چوب به نام «بیوچار» رویکردی چرخشی را اتخاذ میکند. 

مالک تاکستان و شرابسازی، شرکت کیرین هولدینگز، یکی از 80 نفری بود که چارچوب جهانی راه‌اندازی شده توسط کارگروه جهانی افشای مالی مرتبط با طبیعت را در ژاپن پذیرفتند. 

این چارچوب، شرکتهای سراسر جهان را تشویق تا خطرات و اثرات مرتبط با طبیعت را ارزیابی و گزارش کنند و در مورد آنها اقدام کنند. هدف کلی، تولید داده‌های بیشتر برای شرکتها و سرمایه‌گذاران است تا به تغییر مسیر سرمایه جهانی در راستای حصول نتایج مثبتتر برای طبیعت کمک کند. 

یکی از متخصصان محیط زیست کیرین بر اهمیت آب و سرمایه طبیعت برای تجارت تاکستان و شرابسازی، بهعنوان بخشی از تعهد کارگروه جهانی افشای مالی مرتبط با طبیعت شرکت تاکید میکند. 

در توکیو، دیمون همچنین از یکی از اعضای گروه ضربت کارگروه جهانی افشای مالی مرتبط با طبیعت می‌شنود که چگونه شرکت های جهانی باید از سایر مشاغل در کاوش در مسیرهای مثبت طبیعت حمایت کنند. در عین حال، یک استاد دانشگاه اهل توکیو تأکید می کند که چگونه ایجاد فرصتهای تجاری برای محافظت از طبیعت، کلید تغییر نظام اقتصادی جهان است.

هم‌رسانی این مطلب