نمایشگاه آثار «تو دل برو»‌ با توجه ویژه به گربه‌‌ها در لندن برگزار می‌شود

نمایشگاه CUTE در لندن
نمایشگاه CUTE در لندن Copyright  Graphic Thought Facility (1990, UK). Playing Dress Up With AI, 2023 / Louis Wain – Bethlem Museum of the Mind
Copyright  Graphic Thought Facility (1990, UK). Playing Dress Up With AI, 2023 / Louis Wain – Bethlem Museum of the Mind
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک نمایشگاه هنری که ماه آینده در لندن افتتاح می‌شود قرار است بر آثاری تمرکز داشته باشد که جذابیت و بامزگی‌شان بر فرهنگ و جامعه تاثیرگذار بوده است.

آگهی

در این نمایشگاه اسباب‌بازی‌ها، ایموجی‌های اینترنتی، نقاشی‌ها، بازی‌های ویدیویی و موارد دیگری از هنرمندان معاصر به نمایش درخواهند آمد. البته وقتی حرف از بامزگی و تو دل برو بودن می‌شود، جای تعجب نیست که گربه‌ها حرف اول را بزنند.

نمایشگاه «تو دل برو»ها قرار است از روز ۲۵ ژانویه توسط «کلیر کاترال»، متصدی ارشد در «سامرست هاوس» در این مکان برگزار شود. این نمایشگاه چگونگی تأثیر «بامزگی» را بر زیبایی‌شناسی و فرهنگ و جامعه بررسی خواهد کرد.

سامرست‌ هاوس بیش از یکصد سال است که به مرکزی برای نمایش آثار تجسمی تبدیل شده و تا کنون آثار مختلفی از هنرمندان گوناگون در آن به نمایش درآمده است.

نقاشی «من که کاری نکردم!»، ۱۹۶۵-۱۹۷۵
نقاشی «من که کاری نکردم!»، ۱۹۶۵-۱۹۷۵Yayoi Museum

در بروشور نمایشگاه آمده است که هدف از به نمایش درآوردن این آثار، تعمق در «نیروی وسوسه‌انگیز بامزگی در فرهنگ معاصر» است و اینکه چگونه این ویژگی به «معیاری تأثیرگذار در زمان ما» تبدیل شده است.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان گوشه و کنار جهان نظیر آدو میزوموری، آیا تاکانو، راشل مک‌لین، وانگ پینگ و جولیانا هوکستیبل به نمایش گذاشته می‌شود.

علاوه بر آثار هنری و تجسمی، یک تصویرسازی بصری همراه با موسیقی الکترونیک نیز توسط هانا دایموند هنرمند چندرشته‌ای در نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تصویر با استفاده از هوش مصنوعی اثر هانا دیاموند
تصویر با استفاده از هوش مصنوعی اثر هانا دیاموندعکس: Hannah Diamond
تصویر «دفترچه فانتزی» اثر ستسوکو تامورا در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی
تصویر «دفترچه فانتزی» اثر ستسوکو تامورا در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادیYayoi Museum

در این میان گربه‌ها نیز نقش مهمی در این نمایشگاه ایفا خواهند کرد و سامرست هاوس با همکاری شرکت ژاپنی سانریو، پنجاهمین سالگرد شخصیت کارتونی گربه «هلوکیتی» را جشن خواهد گرفت.

این کاراکتر برای نخستین بار در سال ۱۹۷۴ در مجموعه انیمیشنی به همین نام مطرح شده بود.

مطابق آنچه مسئولان نمایشگاه گفته‌اند، یک بخش کامل به هلوکیتی اختصاص خواهد یافت و در آن تصاویری از محصولات مرتبط با این گربه بامزه در طول چند دهه اخیر به همراه فضای مجلل اختصاصی و یک دیسکو به نمایش درخواهد آمد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کافه «میوزه» در تهران؛ اینجا اوقاتی را در کنار گربه‌ها سپری کنید

برگزاری نمایش مد سگ‌ها و گربه‌های خانگی در نیویورک

در قطار ژاپنی کافه گربه راه‌اندازی شد