Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

نئوفاشیست‌های ایتالیایی در هفتاد و نهمین سالگرد مرگ موسولینی نام دیکتاتور را فریاد زدند

نئوفاشیست‌های ایتالیا یاد موسیلینی را در سالروز مرگش گرامی داشتند
نئوفاشیست‌های ایتالیا یاد موسیلینی را در سالروز مرگش گرامی داشتند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ده‌ها نئوفاشیست ایتالیایی روز یکشنبه یاد دیکتاتور موسولینی را در هفتاد و نهمین سالگرد مرگش گرامی داشتند.

آگهی

بنیتو موسولینی در دوران به قدرت رسیدن فاشیست‌ها در ایتالیا طی سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۴۳ به صدارت رسید و پیش از مرگ در سال ۱۹۴۵ رهبری جمهوری سوسیالیستی ایتالیا را بر عهده داشت.

دیکتاتور موسولینی همزمان با پیشروی متفقین به سوی شمال ایتالیا هنگام فرار از کشور به سمت سوئیس توسط پارتیزان‌های ضد فاشیست در شهرستان دونگو واقع در نزدیکی سواحل دریاچه کومو دستگیر شد.

موسولینی که هنگام فرار، معشوقه‌اش کلارا پتاچی را نیز به همراه داشت روز ۲۷ آوریل ۱۹۴۵، دو روز پس از دستگیری در سواحل دریاچه کومو تیرباران شد.

مراسم یادبود وی نیز همزمان با هفتاد و نهمین سالگرد مرگش روز یکشنبه توسط ده‌ها تن از فعالان نئوفاشیست که همگی لباس سیاه بر تن داشتند در دونگو برگزار شد.

پلیس نیز با چند خودرو به محل آمده بود تا جلوی تنش و درگیری میان مردان سیاه‌پوش حاضر در مراسم و صدها مخالف ضد فاشیست را که در اطراف جمع شده و ترانه معروف «بلا چاو» را می‌خواندند، بگیرد.

به گزارش فرانس‌پرس، مراسم مشابهی همزمان از سوی تعدادی از اهالی چند شهر شمال ایتالیا و نیز در پرداپیو، شهر زادگاه و محل دفن موسولینی در این روز برگزار شد.

گفتنی است که مراسم یادبود دیکتاتور سابق ایتالیا در سالگرد مرگش دقیقا با روزی همزمان شد که جورجا ملونی، نخست وزیر عوام‌گرا و راست افراطی این کشور خود را نامزد انتخابات پارلمان اروپا معرفی کرد.

حزب «برادران ایتالیا» به ریاست جورجا ملونی ریشه در حزب نئوفاشیستی «جنبش اجتماعی ایتالیا» دارد که ۱۹۴۶ توسط رئیس دفتر آخرین دولت موسولینی تأسیس شد.

این حزب سیاسی پس از سقوط موسولینی، هواداران و مسئولان حکومت فاشیست را به سوی خود جلب کرد.

ملونی که در سنین نوجوانی به شاخه جوانان «جنبش اجتماعی ایتالیا» پیوسته بود اکنون تلاش دارد تا حزب تحت ریاست خود از ریشه‌های نئوفاشیستی‌اش دور کند.

او از زمان به قدرت رسیدن، سرکوب دموکراسی توسط فاشیسم را به شدت تقبیح کرده و یادآور شده است که راستگرایان ایتالیا مدتهاست فاشیسم را به زباله‌دان تاریخ سپرده‌اند.

با این حال، جورجا ملونی، رهبر حزب راستگرای «برادران ایتالیا» روز یکشنبه چپ‌گرایان را تهدیدی بزرگتر برای کشورش در زمینه تمامیت‌خواهی معرفی کرد.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات اتحادیه اروپا می‌تواند نقطه عطفی برای راست افراطی باشد

شکایت نخست‌وزیر ایتالیا از خواننده «پلاسیبو»؛ جورجا ملونی نژادپرست و فاشیست خوانده شد

نوه موسولینی با رایی قاطع در انتخابات شورای شهر رم پیروز شد