سامسونگ از نسل جدید گوشی‌های هوشمند تاشو رونمایی کرد

گوشی جدید تاشو محصول شرکت سامسونگ
گوشی جدید تاشو محصول شرکت سامسونگ Copyright عکس: آسوشیتد پرس
Copyright عکس: آسوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گوشی‌های تاشو عرضه شده از قیمت تقریبا بالایی برخوردارند و آنها را می‌توان در برخی کشورها پیش‌خرید کرد.

آگهی

شرکت محصولات الکترونیک سامسونگ روز چهارشنبه ۲۶ ژوئیه (۴ مرداد) در یک رویداد مجلل در سئول پایتخت کره جنوبی از دو گوشی هوشمند تاشوی جدید خود رونمایی کرد.

نمایشگرهای دو مدل «گلکسی زد فلیپ ۵» و «گلکسی زد فولد ۵» بزرگتر از صفحه نمایش گوشی‌های تاشو قبلی هستند و دوربین‌های پیشرفته‌تر با کیفیت تصاویر بهتری دارند. به گفته سامسونگ آنها همچنین امکانات بیشتری برای کار، چت متنی و ویدیویی و همچنین فیلم و بازی دارند.

به لحاظ ظاهری گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ نسبت به نسخه‌های تاشوی قبلی کمی براق‌تر و سبک‌تر هستند، اما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بادوام‌تر و در مقابل ضربه مقاوم‌تر باشند.

این گوشی‌ها را می‌توان از هم‌اکنون پیش‌سفارش کرد، با این حال قیمتی که برای این گوشی‌ها گذاشته شده است به نسبت بالا به نظر می‌رسد. این قیمت‌ها از نرخ پایه ۱۱۹۹ یورو برای مدل «گلکسی زد فلیپ ۵» و ۱۸۹۹ یورو برای «گلکسی زد فولد ۵» شروع می‌شود.

«تی‌ام رو»، مدیرعامل موبایل سامسونگ الکترونیکس، در بیانیه‌ای گفت که گوشی‌های هوشمند تاشو «سطحی از تجربه‌ را ارائه می‌دهند که مردم می‌خواهند و نمی‌توانند آن را در هیچ دستگاه دیگری تجربه کنند.»

سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی که تولید کننده اصلی تراشه‌های حافظه کامپیوتری نیز محسوب می‌شود، پیشگام عرضه گوشی‌های تاشو به حساب می‌آید. این شرکت نسل اول دستگاه‌های الکترونیکی تاشو را در سال ۲۰۱۹ به بازار فرستاد.

عکس: خبرگزاری فرانسه
گوشی‌های تاشوی جدید از صفحه نمایش بزرگتری نسبت به گوشی‌های قبلی برخوردار هستندعکس: خبرگزاری فرانسه

در صنعت تلفن‌های همراه این خوش‌بینی وجود دارد که بازار جهانی گوشی‌های تاشو با سرعت بیشتری رشد کند. این در حالی است که سایر فروشندگان گوشی‌های تاشو مانند گوگل، موتورولا و هواوی نیز رقیب سامسونگ محسوب می‌شوند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس گزارش پایگاه کانترپوینت، یک مرکز تحقیقاتی بازار فناوری، میزان فروش تلفن‌های همراه تاشو در سال ۲۰۲۳ به ۱۹ میلیون دستگاه رسیده است. این رقم افزایشی ۴۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که عمدتاً ناشی از افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان در کشور چین است.

کانترپوینت در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر کرد پیش‌بینی کرد در صورتیکه اپل نیز در نهایت یک آیفون تاشو را به بازار عرضه کند، میزان فروش کلی تلفن‌های هوشمند تاشو می‌تواند تا سال ۲۰۲۷ از ۱۰۰ میلیون دستگاه فراتر رود.

اپل که رقابت تنگاتنگی با سامسونگ برای کسب رتبه نخست فروش جهانی گوشی‌های هوشمند دارد، هنوز هیچ برنامه‌ای را برای تولید تلفن‌های همراه تاشو تایید نکرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مدیر سابق سامسونگ متهم به سرقت اطلاعات محرمانه این شرکت برای یک کارخانه چینی شد

تولید‌کننده‌های چینی در حال ساخت گوشی‌های هوشمند سطح بالا در رقابت با اپل و سامسونگ هستند

سامسونگ از گلکسی اس-۲۲ اولترای خود رونمایی کرد