مجله فوتبال؛ تساوی ارزشمند ایران و شکست سنگین پرتغال

مجله فوتبال؛ تساوی ارزشمند ایران و شکست سنگین پرتغال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گفته گری لینه کر، مهاجم پیشین تیم ملی انگلستان، فوتبال بازی ساده ایست که ۲۲ نفر به دنبال یک توپ می دوند، اما در نهایت آلمان همیشه برنده است.

در مسابقه تیم های آلمان و پرتغال، توماس مولر هت تریک کرد تا آلمان با نتیجه چهار بر صفر پرتغال را در هم کوبد.

در این بازی توماس مولر در دقیقه دوازده بر روی یک ضربه پنالتی آلمان را پیش انداخت. سپس، نوبت مت هوملس بود که بازی را دو بر صفر کند. در دقیقه ۳۷ په په، مدافع پرتغال از زمین اخراج شد تا مشکلات این تیم دو چندان شود.

پس از اخراج په په، مولر دو بار دیگر دروازه یاران رونالدو را باز کرد تا آلمان سه امتیازی شود.

در دیگر دیدار گروه جی جام جهانی هم، آمریکا با گل های کلینت دمپسی و جان بروکس با نتیجه دو بر یک غنا را شکست داد. تک گل غنا هم توسط آندره آیو به ثمر رسید. در جدول این گروه آلمان با سه امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به آمریکا در صدر قرار دارد.

ایران در اولین بازی خود در جام جهانی برزیل به یک تساوی ارزشمند رسید. در این مسابقه بازیکنان نیجریه بازی را هجومی شروع کردند اما رفته رفته از زهر حملات این تیم کاسته شد و ایران نیز چند فرصت گل به دست آورد که هیچ یک از آنها به ثمر نرسید. در این گروه آرژانتین با سه امتیاز صدرنشین است.

هواداران ایران و نیجریه در دوبی

همزمان با بازی ایران و نیجریه، طرفداران دو تیم در دوبی گرد هم آمده بودند تا شاهد مسابقه تیم محبوبشان باشند. در طول این مراسم که در یک چادر بزرگ در منطقه مارینا برگزار شد، صدها ایرانی و طرفداران این تیم حاضر شدند تا از فضای تماشای یک مسابقه بطور جمعی بهره مند شوند. تعداد طرفداران نیجریه در این مراسم کمتر بود اما آنها نیز همانند ایرانیان خواهان پیروزی تیم کشورشان بودند.

یکی از طرفداران نیجریه که از نتیجه تساوی ناراضی است می گوید: “ما خیلی بد بازی کردیم. ترکیب انتخابی سرمربی بد بود. او بازیکنان خوب را در ترکیب ابتدایی تیم قرار نداد. در جام جهانی نباید اینطور بازی کرد. ما حذف خواهیم شد.”

یکی از طرفداران تیم ایران هم می گوید:“ایران در همه جا برنده است و ما امیدواریم در مقابل آرژانتین هم برنده شویم.”

فرانسوا شینیاک، خبرنگار یورونیوزمی گوید: “طرفداران دو تیم پیش از این مسابقه در یک نکته مشترک بودند و آن این بود که هیچیک از دو تیم پس از سال ۱۹۹۸ نتوانسته بودند در جام جهانی به پیروزی دست یابند و این طلسم در پایان بازی هم پابرجا باقی ماند.”

نگاهی به بازی های گروه اچ

گروه اچ آخرین گروهی است که رقابت های جام جهانی را آغاز می کند. در این گروه بلژیک با الجزایر در بلو هوریزنته روبرو خواهد شد، جایی که شیاطین سرخ در مقابل جنگجویان صحرا کار دشواری را در پیش رو خواهند داشت و در دیگر بازی هم روسیه با کره جنوبی بازی خواهد کرد.

بلژیکی ها که به شیاطین سرخ معروفند در مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی عملکردی بسیار خوب داشتند و به عنوان تیم اول از گروه صعود کردند.

آنها در این جام از بازیکنانی چون ادن هازارد و دریس مارتنز که جزو بهترین های حال حاضر اروپا محسوب می شوند، بهره می برند اما به گفته سرمربی الجزایر خط دفاعی این تیم ثبات لازم را ندارد.

از سوی دیگر الجزایر هم که تنها نماینده کشورهای عرب زبان است برای دومین بار بار پیاپی جواز حضور در این رقابت ها را به دست آورده و قصد دارد تا با کسب نتایجی درخور این جام را با دست پر ترک کند.

وحید خلیلوویچ، سرمربی این تیم امیدوار است تا با بهره گیری از بازیکنانی چون اسلام سلیمانی، سفیان فغولی و مجید بوقره اولین پیروزی این تیم در جام جهانی پس از سال ۱۹۸۲ را به دست آورد.

در دیگر دیدار این گروه هم، تیم های روسیه و کره جنوبی به مصاف هم می روند اما روسیه در این مسابقه یک نگرانی بزرگ دارد و آن غیبت رومان شیروکوف، بازیکن اصلی این تیم است. این بازیکن در دو سال گذشته نقشی کلیدی در بازی سازی داشته و حال نبود او می تواند شیرازه این تیم را از هم بگسلد.

آگهی

از سوی دیگر کره جنوبی هم که یکبار تا مرحله نیمه نهایی جام جهانی پیش رفته در شرایطی با روسیه روبرو می شود که هر سه مسابقه اول خود در جام های جهانی قبلی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. دو تیم تاکنون یک بار با یکدیگر بازی کرده اند که آن قبل از روشن شدن قرعه جام جهانی برزیل بوده است و با پیروزی دو بر یک روسیه به پایان رسیده است.

برزیل- مکزیک، جدالی برای صدرنشینی

برزیل پس از پیروزی در بازی اول، با مکزیک در فورتالزا روبرو می شود، مسابقه ای مهم برای تیم میزبان که می خواهد صدرنشین گروه یک شود اما برای این کار، زردپوشان باید ابتدا از سد مکزیکی بگذرند که در بازی اول کامرون را شکست داده است.

شاگردان لوئیز فیلیپه اسکولاری در حالی بازی دوم خود را آغاز می کنند که پیروزیشان در بازی اول با حرف و حدیث هایی همراه بوده است. منتقدان بر این عقیده بودند که تیم میزبان با قضاوت داور مسابقه موفق شد کرواسی را شکست دهد. در این میان هالک، از مصدومیت در ران پای خود رنج می برد و مشخص نیست که آیا به این بازی خواهد رسید یا خیر.

مکزیک هم در حالی به مصاف برزیل می رود که دارای سه امتیاز است و حتی باخت در برابر برزیل هم وضعیت صعود این تیم را چندان به خطر نمی اندازد. آنها از بازیکنی چون جیووانی دوس سانتوز بهره می برند، بازیکنی که در هرلحظه می تواند نتیجه بازی را تغییر دهد. مکزیکی ها در ورزشگاه فورتالزا تنها نخواهند بود چرا که بسیاری از هموطنانشان آنها را تشویق خواهند کرد.

آگهی

پیش بینی تیم ورزشی یورونیوز

از ابتدای رقابت های جام جهانی، تیم ورزشی یورونیوز سعی در پیش بینی نتیجه مسابقات داشته که در این میان برخی پیش بینی ها درست از کار در آمده و برخی اشتباه بوده است. شما هم می توانید پیش بینی های خود را در صفحه فیس بوک یورونیوز و زیر هشتگ“The Corner Scores” با دیگران به اشتراک بگذارید.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_GB/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));Post by euronews.

بیشتر خبرنگاران ورزشی یورونیوز برای مسابقات روز سه شنبه این نتایج را پیش بینی کرده اند: بلژیک با نتیجه دو بر صفر الجزایر را شکست خواهد داد. کره جنوبی سه بر یک مغلوب روسیه خواهد شد و برزیل هم با دو گل مکزیک را از پیش رو خواهد برداشت. فراموش نکنید که این پیش بینی ها ممکن است به واقعیت تبدیل نشود.

چگونگی حفظ امادگی بدنی بازیکنان در طول رقابت های جام جهانی

آگهی

تمرینات بدنی پیش و در طول جام جهانی یکی از مهمترین نکات برای تمام تیمهاست تا بازیکنان را در این تورنومنت در اوج آمادگی نگاه دارد.

حفظ شرایط ایده آل جسمی و روحی برای تمام بازیکنان جام جهانی نکته ای کلیدی است و برای این کار هر یک از تیم ها تعدادی پزشک، متخصص تغذیه و روانشناس به همراه خود دارد.

هر یک از تیم های حاضر در این رقابت ها برای رسیدن به این مرحله چهار سال زحمت کشیده اند و بی برنامگی می تواند در یک لحظه تمام زحمات را بر باد دهد.

دکتر شارلوت کائووی که در این زمینه کار می کند با اشاره به فوتبال امروز می گوید: “نسبت به ده- پانزده سال قبل، فوتبال سریعتر، با قدرت بیشتر و تکنیکی تر شده است.”

در این شرایط روز به روز بر پیچیدگی های این ورزش افزوده می شود و دانشمندان بر روی روش های جدیدی کار می کنند تا آماده سازی و حفظ توان بازیکنان را بهبود بخشند.

آگهی

دکتر کائووی در این مورد می گوید: “باید مطمئن شد که تمام تدابیر به نحوی بکار گرفته شوند که تمام بازیکنان بطور همزمان به بالاترین آمادگی دست یابند. بنابراین آنها باید به عنوان یک تیم با هم کار کنند و درک متقابلی از یکدیگر داشته باشند تا بتوانند خود را با محیط های مختلف تطبیق دهند.”

بخش دیگری از فعالیت محققان، مطالعه بر روی چگونگی بهبود آسیب دیدگی های بازیکنانی است که در جریان مسابقات فوتبال یا تمرینات مصدوم می شوند. در این زمان بهبود هرجه سریعتر و بازگشت به دنیای فوتبال مهمترین نکته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شگفتی‌سازی تیم ملی نوجوانان ایران ادامه می‌یابد؟ انگلستان دومین حریف ایران در جام جهانی

واکنش‌ها به اسطوره فوتبال جهان؛ «پله رفته است اما جادویش باقی می‌ماند»

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز نهم؛ برزیل و پرتغال صعود به مرحله یک هشتم را نهایی کردند