کشورهای ائتلاف یکهزار و پانصد نیرو به عراق می فرستند

کشورهای ائتلاف یکهزار و پانصد نیرو به عراق می فرستند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک ژنرال کویتی اعلام کرد که کشورهای عضو ائتلاف نبرد علیه داعش در نظر دارند یکهزار و پانصد نیروی نظامی را برای تقویت جبهه پیشمرگان کرد و ارتش عراق، به

آگهی

یک ژنرال کویتی اعلام کرد که کشورهای عضو ائتلاف نبرد علیه داعش در نظر دارند یکهزار و پانصد نیروی نظامی را برای تقویت جبهه پیشمرگان کرد و ارتش عراق، به این کشور اعزام کنند.

با دو برابر شدن حضور نظامی آمریکا در عراق که برای آموزش نیروهای عراقی و حفاظت از سفارتخانه این کشور و فرودگاه بغداد است و همچنین افزایش حملات هوایی، به نظر می رسد عرصه برای این گروه جهادی در حال تنگ تر شدن است.

چاک هیگل، وزیر دفاع مستعفی آمریکا نیز که همچنان در سمت خود فعالیت دارد، با اعلام این خبر در یک پایگاه نظامی آمریکا در کویت، گفت: “ما ابزاری در دست داریم تا بتوانیم میزان کمک به نیروهای عراقی و پیشمرگها را بسنجیم. آمریکا به نیروهای عراقی اجازه داده در بعضی جاها از مواضع خود عقب نشینی کنند. این کار با هدف ایجاد یک حرکت، سازماندهی و ساختار جدید صورت گرفته است.”

همزمان از عراق خبر می رسد که نیروهای ائتلاف طی سه روز گذشته ، سی و یک بار مواضع داعش را در کرکوک، سنجار و موصل هدف حمله قرار داده اند.

مواضع داعش در کوبانی واقع در شمال سوریه هم که به نماد مبارزه با این گروه جهادی تبدیل شده طی سه روز گذشته ، حداقل پانزده بار هدف حمله قرار گرفته است.

بنابر گزارشها، این حملات مشکلاتی را در جابجایی و ارتباطات شبه نظامیان داعش بوجود آورده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر عراق: بغداد به دنبال خروج سریع نیروهای آمریکایی است

دو حزب پاکستان برای تشکیل دولت ائتلافی با نخست‌ وزیری شهباز شریف توافق کردند

ارتش ایران از طراحی «بومی» و تولید «انبوه» دستاوردهای جدید نظامی خبر داد