انتقاد حماس و اسرائیل از گزارش سازمان ملل در زمینه جنگ غزه

انتقاد حماس و اسرائیل از گزارش سازمان ملل در زمینه جنگ غزه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گزارش سازمان ملل در خصوص جنایات جنگی صورت گرفته از سوی طرفین درگیر در جنگ سال گذشته غزه واکنش های حماس و اسرائیل را برانگیخته است. گرچه حماس از بخش

آگهی

گزارش سازمان ملل در خصوص جنایات جنگی صورت گرفته از سوی طرفین درگیر در جنگ سال گذشته غزه واکنش های حماس و اسرائیل را برانگیخته است.

گرچه حماس از بخش هایی از این گزارش استقبال کرده اما به آن انتقاد دارد. قاضی حامد، سخنگوی حماس گفت: «به رغم نکته های مثبت قید شده در این گزارش فکر می کنم اشتباهی مصیبت بار و مساله ای مهم در آن وجود دارد. اینکه همواره آنها سعی می کنند قربانی ها و قاتل ها را با هم مقایسه کنند.»

تل آویو در تهیه این گزارش که تحقیقات آن یکسال به طول انجامید با سازمان ملل همکاری نکرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به شدت از این گزارش انتقاد کرد و گفت: «کمیته ای که این گزارش مغرضانه را نگاشته از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب شده است. این کمیته توسط نهادی که خود را شورای حقوق بشر نامیده، انتخاب شده و هم اکنون هر کاری می کند حال آنکه نگران حقوق بشر است. کمیته ای که بیش از آنکه نگران ایران، سوریه و کره شمالی باشد نگران اسرائیل است.»

جنگ غزه در سال گذشته بین ارتش اسرائیل و نیروهای مسلح فلسطینی به رهبری حماس روی داد. ربودن و قتل سه نوجوان اسرائیلی در دواردهم ژوئن سال گذشته آتش اختلافات میان اسرائیل و فلسطین را برای چندمین بار شعله ور ساخت. در جریان این جنگ ارتش اسرائیل و نیروهای مسلح فلسطین مواضع طرفین را هدف حملات سنگین خود قرار دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«ناوگان آزادی» به غزه می رود

نخستین کشتی حامل کمک‌های غذایی از مبدأ قبرس به نوار غزه نزدیک شد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند