روزهای پایانی و مذاکراتی حساس برای یونان و اتحادیه اروپا

روزهای پایانی و مذاکراتی حساس برای یونان و اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ژان کلود یونکر، ریئس کمیسیون اتحادیه اروپا پس از گفتگو با الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان در بروکسل، روز دوشنبه گفت پیشرفت هایی حاصل شده است. اما نظر

آگهی

ژان کلود یونکر، ریئس کمیسیون اتحادیه اروپا پس از گفتگو با الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان در بروکسل، روز دوشنبه گفت پیشرفت هایی حاصل شده است. اما نظر الکس استوب، وزیر دارایی فنلاند همانند آقای یونکر نسبت به نتایج مذاکرات مثبت و خوشبینانه نیست.

وی گفت: «فکر نمی کنم مذاکرات گشایشی در پی خواهد داشت، معمولا وقتی انتظارات پایین است نتیجه بهتر است. فکر می کنم انتظارات اکنون بسیار بیشتر شده است. موسسات، بانک مرکزی اروپا، کمیسیون و صندوق بین المللی پول با پیشنهادهای مورد بحث یوروگروپ مطلقا درگیر نبوده اند. تمرکز ما هم اکنون اما یوروگروپ است و گمان می برم مذاکرات امروز ره به جایی نخواهد برد.»

جیمز فرینی، خبرنگار یورونیوز می گوید: «برغم تمام بدبینی که بر گفتگوهای امروز سایه انداخته است، مقامات می گویند وزرای حوزه پولی یورو آخر همین هفته دیدار می کنند، اما سوال این است چگونه است که پس از ماهها مذاکره طرفین تا به امروز اینقدر از هم دورند؟»

برای اینکه یونان ورشکسته نشود و قسمتی از وامش را بازپرداخت کند باید بسته جدید نجات مالی را از وام دهندگان دریافت دارد، وامی که آنها به آسانی پرداختش را تضمین نمی کنند مگر با موافقت آتن با اصلاحات بنیادین مالی و اقتصادی که آتن تا به امروز از پذیرش و اعمال آنها طفره رفته است.

گفتگوی آقای یونکر و سیپراس پیش از نشست اضطراری رهبران کشورهای عضو حوزه پولی یورو صورت گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران بدهی های یونان از زبان آمار

دانشجویان یونانی میان ماندن و رفتن

بیم و امید در یونان در آستانه نشست بروکسل