انتشار جزوه هایی برای مقابله با گرایش به داعش در روسیه

انتشار جزوه هایی برای مقابله با گرایش به داعش در روسیه
نگارش از مهران احمدی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در روسیه جزوه هایی برای مقابله با نفوذ گروه داعش در بین جوانان این کشور منتشر شده است. در این جزوه ها که «داعش: حکایتی از ترور» نام دارد، به والدین

آگهی

در روسیه جزوه هایی برای مقابله با نفوذ گروه داعش در بین جوانان این کشور منتشر شده است. در این جزوه ها که «داعش: حکایتی از ترور» نام دارد، به والدین نوجوانان و جوانان اطلاعاتی در مورد راههای مقابله با جذب فرزندانشان توسط داعش داده شده است.

انتشار این جزوه در راستای پروژه «مقاومت در برابر یارگیران داعش» در روسیه انجام می گیرد.

یلنا سوتورمینا، عضو مجمع کشوری فدراسیون روسیه و مسئول این پروژه می گوید: «متوجه شده ایم که اخیرا افراد زیادی به این گروه پیوسته اند؛ افرادی که پیش از این اعتقادی به خدا نداشتند. جوانان احساس ناامیدی می کنند و نوعی رمانتیسم فریبنده وجود دارد که آنها را به خود جذب می کند. این احساس نزد آنها وجود دارد که نبرد بین خیر و شر در جریان است و افراد برای آنچه برای الله انجام می دهند از طرف او انتخاب شده اند. اما این جزوه نشان می دهد که در حقیقت این یک سوداگری است.»

روسیه پیش از این اعلام کرده بود که بین ۵ تا ۷ هزار نفر از اعضای گروه داعش را شهروندان جمهوری های منطقه قفقاز تشکیل می دهند.

بیشتر این افراد اهل چچن و داغستان، در شمال منطقه قفقاز هستند. این در حالی است که بسیاری از مسلمانان اهل روسیه معتقدند که خانواده هایشان توسط مقامات روسیه که نگران رشد افراط گرایی اسلامی هستند، مورد اذیت و آزار قرار می گیرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله به نیروهای پلیس در چچن؛ داعش مسئولیت حملات را برعهده گرفت

پشت پرده شایعه درگذشت چارلز سوم پادشاه بریتانیا چه بود؟

رهبران غربی پیروزی پوتین در «شبه انتخابات» روسیه را «غیرقانونی» خواندند؛‌ واکنش متحدان چه بود؟