همه پرسی ماندن یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ۲۳ ژوئن برگزار می شود

همه پرسی ماندن یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ۲۳ ژوئن برگزار می شود
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا پس از پایان جلسه فوق العاده شورای وزیران در روز شنبه با شرکت در یک کنفرانس خبری تاریخ برگزاری همه پرسی درباره ماندن

آگهی

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا پس از پایان جلسه فوق العاده شورای وزیران در روز شنبه با شرکت در یک کنفرانس خبری تاریخ برگزاری همه پرسی درباره ماندن و یا خروج کشورش از اتحادیه اروپا را ۲۳ ماه ژوئن سال جاری اعلام کرد.

نخست وزیر بریتانیا با تاکید بر این موضوع که کشورش در اتحادیه اروپایی که اصلاحات در آن صورت گرفته قدرتمندتر و امن تر خواهد بود گفت: «من اولین کسی هستم که می گویم راههای زیادی وجود دارد که با آنها اروپا باید در بخشهای مختلف اصلاح شود. با توافق دیروز این مهم از بین نرفته است. ما هرگز به حوزه پولی یورو نمی پیوندیم، در برنامه نجات این منطقه شرکت نخواهیم کرد. به منطقه مرزهای آزاد ملحق نخواهیم شد و عضو یک ارتش اروپایی نخواهیم بود.»

پیش از این روز جمعه رهبران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا برای مذاکره درباره ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا در یک نشست دو روزه شرکت کرده بودند. در پایان این نشست بر سر ماندن این کشور در این اتحادیه توافق حاصل شد.

دیوید کامرون در واکنش به نتیجه این نشست اعلام کرد که با این توافق، وضعیت ویژه ای برای بریتانیا در اتحادیه اروپا در نظر گرفته خواهد شد. وی همچنین گفت در نظر دارد مردم بریتانیا را برای ماندن در اتحادیه اروپا متقاعد کند. براساس نظرسنجی های ماه ژانویه، حدود ۵۳ درصد مردم بریتانیا با خروج کشورشان از اتحادیه اروپا موافق هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگاه مردم بریتانیا به همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا

بریتانیا از یک «وضعیت ویژه» در اتحادیه اروپا بهره خواهد برد

بریتانیا چه امتیازاتی از اتحادیه اروپا گرفت؟