خشونت در کارزار دونالد ترامپ، بحث روز انتخابات مقدماتی آمریکا

خشونت در کارزار دونالد ترامپ، بحث روز انتخابات مقدماتی آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در آستانۀ یک روز بزرگ دیگر برای نامزدهای ریاست جمهوری، خشونت کلامی و درگیری میان مخالفان و موافقان دونالد ترامپ در میتینگ های این نامزد جمهوریخواه به

آگهی

در آستانۀ یک روز بزرگ دیگر برای نامزدهای ریاست جمهوری، خشونت کلامی و درگیری میان مخالفان و موافقان دونالد ترامپ در میتینگ های این نامزد جمهوریخواه به یکی از مهمترین مباحث کارزار انتخاباتی مقدماتی در آمریکا تبدیل شده است.

میلیونر آمریکایی که به حملات لفظی خود به مهاجران مکزیکی و مسلمانان در این کشور همچنان ادامه می دهد، با متهم کردن دموکراتها به فرستادن مخالفان برای به هم زدن سخنرانی های وی می گوید نسبت به آنهایی که در این رقابتها حضور دارند و بویژه هیلاری کلینتون، انسان برتریست و از مردم می خواهد به او که فرد بهتری است رای بدهند.

دونالد ترامپ برنی ساندرز، نامزد دموکرات را متهم کرده است که هواداران خود را به سخنرانی های وی می فرستد تا جلسات تبلیغاتی این نامزد جمهوریخواه را به آشوب بکشند و برنی ساندرز را تهدید کرده است که طرفداران خود را در اقدامی تلافی جویانه به سخنرانی های او خواهد فرستاد. نامزد دموکرات این اتهام را کذب محض دانسته و او را دعوت به «پایین آوردن صدا و عوض کردن لحن خود» کرده است.

Bernie Sanders is lying when he says his disruptors aren't told to go to my events. Be careful Bernie, or my supporters will go to yours!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 13 mars 2016

روز شنبه در اوهایو یکی از حاضران سعی کرد در حالی که دونالد ترامپ مشغول سخنرانی بود خود را به روی سن برساند که از سوی ماموران امنیتی متوقف شد و همان شب نیز پلیس گروهی از مخالفان را که در مقابل سالن سخنرای نامزد جمهوریخواه در کانزاس سیتی گرد آمده بودند با گاز اشک آور متفرق کرد.

تد کروز که تا به اینجا و در بیشتر ایالتهایی که انتخابات مقدماتی و درون حزبی برگزار شده جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است همچنان امیدوار است دیگر رقبا از جمله مارکو روبیو به دعوت وی برای انصراف از این رقابت ها به نفع وی پاسخ مثبت بدهند تا این نامزد تندروی جمهوریخواه بتواند دونالد ترامپ را شکست بدهد. وی در گفتگویی با شبکۀ تلویزیونی ای بی سی گفته است اگر دونالد ترامپ بعنوان نامزد جمهوریخواهان انتخاب شود این مساله می تواند به یک «فاجعه برای جمهوریخواهان، محافظه کاران و کشور» تبدیل شود.

مارکو روبیو و جان کیسیک یکی دیگر از نامزدهای جمهوریخواه برای نخستین بار از رای ندادن به دونالد ترامپ در صورت انتخاب وی بعنوان نامزد جمهوریخواهان سخن گفته اند.

هیلاری کلینتون طبق نظرسنجی ها از شانس بیشتری در انتخابات روز سه شنبه برخوردار است اکنون بیشتر حملات خود را مستقیما متوجه دونالد ترامپ کرده است. وی در یکی از سخنرانی های تبلیغاتی خود با اشاره به نامزد جمهوریخواه گفت : «اگر می خواهید رئیس جمهور این کشور باشید گرفتن انگشت اتهام به سمت دیگران، سرزنش کردن و قربانی گرفتن و گفتن اینکه با چه چیزهایی مخالف هستید کافی نیست. ما کشوری هستیم که از امید و فرصت برای ساختن آینده ای بهتر بوجود آمده و دیروز و امروزمان بر آن استوار است.»

برنی ساندرز، نامزد سوسیالیست دموکرات که رقیب درون حزبی هیلاری کلینتون است نیز دونالد ترامپ را عامل تقسیم کشور معرفی کرده و تهدیدهای وی را غیرقابل قبول دانسته است.

باراک اوباما، ساکن کنونی کاخ سفید روز یکشنبه بدون نام بردن از میلیونر آمریکایی جمهوریخواه، از نامزدهای این رقابت ها خواسته است توهین و ترویج به خشونت را در برنامه های تبلیغاتی خود کنار بگذارند.

این مرحله از انتخابات مقدماتی و درون حزبی روز سه شنبه در ایالت های ایلینوی، فلوریدا، اوهایو، میسوری و کارولینای شمالی برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد

ترامپ: من انتخاب نشوم در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد؛ پنس:از ریاست‌جمهوری دوباره او حمایت نمی‌کنم

بازیِ برگشت؛ رقابت بایدن و ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا قطعی شد