دونالد ترامپ نامزد رسمی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

دونالد ترامپ نامزد رسمی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ روز سه شنبه و در دومین روز از گردهمایی سراسری جمهوریخواهان در شهر کلیولند ایالت اوهایوی آمریکا، به عنوان نامزد رسمی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو برگزیده…

آگهی

دونالد ترامپ روز سه شنبه و در دومین روز از گردهمایی سراسری جمهوریخواهان در شهر کلیولند ایالت اوهایوی آمریکا، به عنوان نامزد رسمی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو برگزیده شد.

این میلیاردر آمریکایی که برای پیروزی نیاز به کسب ۱۲۳۷ رای نماینده حزبی یا امتیاز داشت، توانست درنهایت ۱۷۲۵ رای به دست آورد.

پس از اعلام نتایج، آقای ترامپ که طبق سنت جمهوریخواهان در این گردهم آیی حضور نداشت، در یک پیام ویدئویی گفت: «کمی بیش از یک سال پیش، من نامزدی ام را برای پست ریاست جمهوری این کشور اعلام کردم و امروز با رای شما، پروسه رسیدن به ریاست جمهوری به پایان خود نزدیکتر شد. همه ما با هم به یک نتیجه تاریخی دست یافتیم؛ آنهم با رای بزرگی که هرگز در تاریخ حزب جمهوریخواه سابقه نداشته است. این یک حرکت بزرگ است و ما باید این راه را تا پایان آن برویم.»

به این ترتیب آقای ترامپ در انتخابات نهایی ریاست جمهوری آمریکا برای ورود به کاخ سفید که ۸ نوامبر ( ۱۸ آبان) برگزار خواهد شد با هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات رقابت خواهد کرد.

رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک می گوید: «در حال حاضر به ما بی احترامی می شود. ما توسط پوتین و توسط آیت الله ها تحت فشار قرار گرفته ایم. تروریسم اسلامی مردم ما را می کشد و پلیس های ما در خیابانها به قتل می رسند. تحت رهبری دونالد ترامپ، در همان روز اول به این اقدامات پایان داده می شود.»

دان کینگ، از برگزارکنندگان مسابقات بوکس حرفه ای نیز می گوید: «چرا نباید کسی انتخاب شود که در کنار ما و برای ما می جنگد؟ به همین دلیل من از خواست مردم حمایت می کنم و خواست مردم، انتخاب دونالد ترامپ است. آنهم با وجود همه توطئه های شیطانی و روش هایی که برای بی اعتبار کردن او توسط احزاب به کار گرفته شد.»

دونالد ترامپ در رقابت های انتخابات مقدماتی نیز آرای بیشترین ایالت های آمریکا را به خود اختصاص داد و توانست دیگر نامزدهای حزب جمهوریخواه را کنار بزند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش هواداران حزب جمهوریخواه به سخنرانی ملانیا ترامپ

اولین روز گردهمایی جمهوریخواهان در کلیولند با ناکامی مخالفان ترامپ پایان یافت

دونالد ترامپ به هدف خود برای ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می شود