بازگشت معدودی از ساکنان شرق حلب به خانه

بازگشت معدودی از ساکنان شرق حلب به خانه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نزدیک به سه هزار نفر از ساکنان شرق حلب در دو روز گذشته از این شهر خارج شده اند.

آگهی

نزدیک به سه هزار نفر از ساکنان شرق حلب در دو روز گذشته از این شهر خارج شده اند. بسیاری از ساکنان حلب در این منطقه به منطقه مرزی به ترکیه منتقل می شوند تا در آنجا به اردوگاههای پناهجویان سوری در ترکیه ملحق شوند.

این شهر نزدیک به پنج سال در کنترل شورشیان مخالف دولت قرار داشته است و تنها یک هفته است که کنترل کامل شهر بدست دولت سوریه افتاده است.

همزمان دولت سوریه به بیست از ناظران حقوق بشر سازمان ملل اجازه حضور در شرق حلب را داده است تا آنجا که امکان دارد بر روند تخلیه ساکنان و غیرنظامیان از این منطقه حلب نظارت کنند.

ساکنان محله مرجه در شرق حلب که این شهر را پس از به قدرت رسیدن مخالفان و شورشیان سوری از دست داده بودند دوباره پس از بازپس گیری آن توسط نیروهای دولتی بازگشته اند تا سری به خانه و کاشانه خود بزنند.

یکی از آنها می گوید: «نزدیک به پنج سال است که از خانه و کاشانه ام دور بوده ام، درست از زمانی که تروریست ها ما را از خانه ها بیرون کردند. حالا به مغازه ام بازگشته ام تا اگر خوا بخواهد دوباره آنرا باز کنم. آنها فروشگاههای ما را هم نابود کرده اند همه چیز را ویران کرده اند.»

جنگ داخلی وبمباران این شهر از سوی هواپیماهای دولتی و روس تنها ویرانه ای برای ساکنان آن باقی گذاشته است. املاک و دارایی های این افراد نابود شده اند.

امکانات ابتدایی از جمله آب آشامیدنی و الکتریسیته در این منطقه از شهر وجود ندارد و این موضع زندگی را برای آن معدود افرادی که خواهان بازگشت هستند مشکل می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران سوریه: نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه بدون حضور غرب برگزار شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد