گروه هفت بر سر تحریم های تازه علیه روسیه و سوریه توافق نکرد

گروه هفت بر سر تحریم های تازه علیه روسیه و سوریه توافق نکرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیران خارجه کشورهای عضو گروه هفت در نشست روز سه شنبه در لوکای ایتالیا نتوانستند در زمینه تحریم های تازه علیه روسیه و سوریه به توافق برسند.

آگهی

وزیران خارجه کشورهای عضو گروه هفت در نشست روز سه شنبه در لوکای ایتالیا نتوانستند در زمینه تحریم های تازه علیه روسیه و سوریه به توافق برسند. با این حال آنها حمایت خود را از تحریم های کنونی علیه دو کشور اعلام کردند.

آنجلینو آلفانو، وزیر خارجه ایتالیا ضمن اعلام این خبر گفت: «تا این لحظه هیچ اجماعی بر سر تحریم های تازه که می تواند ابزاری کارآمد برای دستیابی به اهدافمان در خصوص سوریه باشد حاصل نشده است. تحریم ها همواره می توانند ابزار باشند و نه هدف نهایی. تحریم ها از نظر ما وسیله ای هستند برای رسیدن به هدف.»

نمایندگان ترکیه و چند کشور عربی (قطر، اردن، امارات متحده عربی، عربستان سعودی) هم در نشست گروه هفت حضور یافتند. حاضران در نشست براین موضوع تاکید داشتند که تا زمانی که بشار اسد بر سر کار است یافتن راه حلی برای بحران سوریه ممکن نخواهد بود.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در این ارتباط گفت: «فکر می کنم برای همه ما روشن است که دوران سلطنت خاندان اسد به سر آمده است. ما می خواهیم آینده با ثبات و امن را برای سوریه بسازیم و روسیه می تواند بخشی از ما باشد و در ساختن آینده نقش مهمی ایفا کند. در غیر این صورت روسیه می تواند اتحادش با این گروه را حفظ کند که از نظر ما در راستای منافع بلندمدت روسیه نخواهد بود.»

وزیر خارجه آمریکا قصد دارد عازم مسکو شود با این هدف که روسیه را متقاعد کند که بشار اسد متحدی قابل اتکا برای پوتین نیست. این در حالی است که حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه نظامی سوریه روابط مسکو و واشنگتن را تحت الشعاع قرار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تهران به روسیه موشک‌ بالستیک بدهد، پروازهای ایران‌ایر به اروپا ممنوع می‌شود»

شکاف در گروه ۷؛ فرانسه با طرح آمریکا برای فروش اموال توقیف‌شده روسیه مخالفت کرد

ریشی سوناک از متحدان خواست تا در تصرف دارایی‌های روسیه و انتقال آن به اوکراین جسورتر ظاهر شوند