موتو جی پی؛ مارک مارکز چهارمین قهرمانی جهان را جشن گرفت

موتو جی پی؛ مارک مارکز چهارمین قهرمانی جهان را جشن گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مارک مارکز برای چهارمین بارعنوان قهرمانی مسابقات جهانی اتوموبیلرانی، موتوجی پی را از آن خود کرد.

راننده اسپانیایی تیم هوندا که صدر جدول کلی را در اختیار داشت روز یکشنبه در آخرین مرحله از رقابتهای فصل در والنسیای اسپانیا به دلیل کناره گیری آندریا دوویتسیوزو، رقیب ایتالیایی اش عملا به چهارمین عنوان قهرمانی در این مسابقات طی پنج فصل گذشته دست یافت.

Happy ? pic.twitter.com/fdqEvpYr0x

— Marc Márquez (@marcmarquez93) 12 novembre 2017

رقابت بر سر مکان نخست جدول کلی و قهرمانی فصل پس از آن میان موتورسوار اسپانیایی و ایتالیایی نزدیک و حساس تر شد که آندریا دوویتسیوزو مسابقه پیست مالزی را فتح کرد و مارکز جایگاهی بهتر از چهارمی نصیبش نشد.

دوویتسیوزو، راننده تیم دوکاتی که پیش از این مسابقه با ۲۱ امتیاز اختلاف پایین تر از مارکز در مکان دوم جدول کلی قرار داشت برای برخورداری از بخت قهرمانی بایست حتما پیست والنسیا را فتح می کرد اما کنار رفتن او از مسابقه در پنج دور مانده به پایان خیال مارکز را برای قهرمانی راحت کرد.

مارکز بیست و چهار ساله در نهایت پایین تر از دانیل پدروسا، هموطن و هم تیمی اش و نیز یوهان زارکو فرانسوی، راننده تیم یاماها در جایگاه سوم این مسابقه قرار گرفت تا با مجموع ۲۹۸ امتیاز قهرمانی خود را در خانه جشن بگیرد.

?????? #Big6 ? #MotoGP#ValenciaGPMotoGP</a> <a href="https://t.co/isMkhmkk06">pic.twitter.com/isMkhmkk06</a></p>— Marc Márquez (marcmarquez93) 12 novembre 2017

راننده اسپانیایی تیم هوندا پیشتر دوبار در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ به ترتیب در مسابقات با موتور ۱۲۵« سی سی» و «موتور۲ » قهرمانی جهان عنوان نخست را به خود اختصاص داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موتو جی پی؛ دوویتسیوزو در رقابتی نزدیک با مارکز جایزه بزرگ اتریش را فتح کرد

موتوجی پی؛ مارک مارکز گرند پری اسپانیا را فتح کرد

موتوجی پی؛ مارک ماکز در فرانسه هم به روی سکوی نخست رفت