اپل وجود حفره‌های امنیتی جدید در محصولات خود را تائید کرد

اپل وجود حفره‌های امنیتی جدید در محصولات خود را تائید کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این دو حفره امنیتی که «فروپاشی» و «شبح» نام گرفته‌اند امکان دسترسی به داده‌های رایانه‌ای را برای هکرها فراهم می‌کند.

آگهی

شرکت آمریکایی اپل می‌گوید مشکلات امنیتی تراشه‌های رایانه‌ای در تمامی آیفون‌ها، آی پدها و رایانه‌های تولید این شرکت وجود دارد.

چند شرکت فعال در عرصه فناوری در گزارشی از دو نقیصه امنیتی در تراشه‌های رایانه‌ای خبر داده بودند. این دو حفره امنیتی که «فروپاشی» و «شبح» نام گرفته‌اند امکان دسترسی به داده‌های رایانه ای را برای هکرها فراهم می‌کنند.

بنا به اعلام شرکت اپل چند وصله و به روزرسانی نرم افزاری برای رفع این نقایص عرضه شده و تاکنون نیز شواهدی دال بر نفوذ هکرها در سیستم‌های رایانه‌ای با استفاده از این حفره‌ها به دست نیامده است.

بیشتر بخوانید:

چگونه با حفره‌های جدید امنیتی در رایانه‌ها مقابله کنیم؟

شرکت اپل همچنین به کاربران توصیه کرده است که ضمن نصب نرم افزارهای خود از مراجع مطمئن، از استفاده از اپلیکیشن‌‌های مشکوک بپرهیزند.

کاربران محصولات شرکت اپل اغلب بر این باورند که تولیدات این شرکت نسبت به کالاهای دیگر شرکت‌های فعال در عرصه فناوری کمتر در برابر تهدیدات امنیتی آسیب‌پذیر است.

اپل در حالی از وجود نقایص امنیتی جدید در محصولات خود سخن می‌گوید که این شرکت هفته گذشته بابت کاهش عمدی سرعت آیفون‌های قدیمی خود عذرخواهی کرده بود. بسیاری از کاربران دلیل کاهش عمدی سرعت تلفن‌های هوشمند اپل را تشویق مصرف‌کنندگان به خرید آیفون‌های جدید ارزیابی کرده بودند. اما اپل دلیل آن را ضعیف شدن باتری تلفن‌های قدیمی و جلوگیری از خاموشی ناگهانی آنها اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

اپل برای کاهش عمدی سرعت آیفون عذر‌خواهی کرد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حادثه برای هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا؛ گوشی آیفون از ارتفاع ۱۶ هزار پایی سقوط کرد و سالم ماند

تحول بزرگ در دنیای لپ‌تاپ‌ها؛ ابداع پردازنده‌ای که مصرف باتری را به یک‌سوم کاهش می‌دهد

سه برادر با پس دادن ۱۰ هزار آیفون و آی‌پد تقلبی به فروشگاه‌های اپل ۶ میلیون دلار کلاهبرداری کردند