پروژه‌ای اروپایی برای رونق بخشیدن به ناحیه‌ ماترا در ایتالیا

با همکاری The European Commission
پروژه‌ای اروپایی برای رونق بخشیدن به ناحیه‌ ماترا در ایتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سه طراح خارجی ۱۰ روز را اینجا گذراندند و از نور و مناظر طبیعی و غارهای باستانی منطقه ماتِرا الهام گرفتند.

فرانکو و امانوئل دو طراح اند که مدتی را در ماترا بازیلیکاتا در جنوب ایتالیا به سر برده اند. این منطقه سرشار از سنت و ذوق است اما در بازاریابی‌ و صدور محصولاتش مشکل دارد. این دو نفر مدتی پیش در پروژه‌ای اروپایی شروع به «نقشه‌برداری بازیلیکاتا» کردند.

یکصد کارخانه و کارگاه در سه بخشِ تغذیه، مبلمان و مُد در این پروژه افزایش ظرفیت‌ شرکت کردند. هزینه این پروژه در مجموع حدود ۱۲۶۰ میلیون یورو بوده که نیمی از آن یعنی ۶۳۰ میلیون یورو مابین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ از منبع سرمایه‌های همبستگی اروپایی تأمین شده است.

SMART REGIONS | Mapping Basilicata

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سه طراح خارجی ۱۰ روز را اینجا گذراندند و از نور و مناظر طبیعی و غارهای باستانی منطقه ماتِرا الهام گرفتند. طرح‌های آنها به سه شرکت محلی سپرده شد تا از آن مجموعه کالایی تولید کنند.

یکی از این تولیدات کاناپه‌ای است که با الهام از افق این ناحیه طراحی شده است. این طرح، در بر دارنده تصویری است از سیمای شهر «ساسی» در این منطقه و گویی دورنمای در و پنجره‌های شهر در آن تجسم پیدا کرده است.

شرکت امانوئل که متخصص مشتقات پلی‌استیرن است در ساخت سه قطعه از این مجموعه همکاری داشته است، که در بریتانیا، آلمان،‌ آمریکا و روسیه و ژاپن به نمایش درآمده‌اند.

خود وی می‌گوید:«سه شرکت محلی به شکل مستقیم یا با واسطه در ساخت هر قطعه از این مجموعه دخیل بوده‌اند. این تجربه همبستگی به من نشان داد که برای رسیدن به برخی نتایج مشخص ناگزیرید با دیگران همکاری کنید.»

در نتیجه این همکاری‌ها و به یمن برنامه اروپایی «نقشه‌برداری از بازیلیکاتا» پروژه «کازاماتِرا» شکل گرفت. بنابراین در ناحیه‌ای که کارِ جداگانه هنجار به شمار می‌رفت حالا کارِ گروهی ریشه گرفته است. امید می‌رود این روحیه نو، در ماترا که بناست پایتخت‌ فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۹ باشد بیشتر رشد کند.

بیشتر بخوانید:

ساختن شهرهای سازگار با محیط زیست توسط پروژه «سیتی فاید» اتحادیه اروپا

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

پایتخت‌ فرهنگی اروپا در سال ۲۰۲۰ کدام شهر است؟

«نقشه‌برداری بازیلیکاتا»؛ پروژه‌ای اروپایی برای افزایش شرکت‌های محلی در ایتالیا