جودو قهرمانی جهان؛ شوهئی اونو «پادشاه» دسته ۷۳ کیلوگرم باقی ماند

جودو قهرمانی جهان؛ شوهئی اونو «پادشاه» دسته ۷۳ گرم باقی ماند
جودو قهرمانی جهان؛ شوهئی اونو «پادشاه» دسته ۷۳ گرم باقی ماند
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با درخشش خیره کننده این سامورایی حالا همه از او انتظار دارند تا دومین مدال المپیک خود را نیز سال ۲۰۲۰ در توکیو کسب کند؛ انتظاری بجا که تحقق آن دور از دسترس به نظر نمی رسد.

آگهی

سومین روز از رقابت های جهانی جودو در شهر توکیو شمار زیادی از علاقمندان ژاپنی را به سالن «نیپون بودوکان» کشاند تا شاهد هنرنمایی شوهئی اوهو، قهرمان نامدار خود باشند.

برای همه آنهایی که مسابقات جودو را دنبال می کند قهرمان کنونی المپیک بی شک یکی از فینالیست های روز سوم مسابقات بود. همه انتظار نمایشی درخشان و انباشتن انبوهی از ایپون ها را از او داشتند.

بهترین جودوکار مرد

شوهئی اونو هم ثابت کرد که چرا به او لقب پادشاه دسته منهای ۷۳ کیلوگرم را دادند. او با شکست همه حریفان عنوان بهترین ورزشکار مرد روز سوم را از آن خود کرد.

جودوکار نامدار ژاپنی همانند بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو در فینال با روستام اروجف از آذربایجان روبرو شد. نتیجه این مبارزه نیز همانند فینال المپیک به نفع اونو تمام شد تا سومین عنوان جهانی را نیز به کارنامه افتخاراتش اضافه کند.

با درخشش خیره کننده این سامورایی حالا همه از او انتظار دارند تا دومین مدال المپیک خود را نیز سال ۲۰۲۰ در توکیو کسب کند؛ انتظاری بجا که تحقق آن دور از دسترس به نظر نمی رسد.

شوهئی اونو پس از دریافت مدال طلای خود از دستان یک مدیر رسانه ای در ژاپن گفت: «اصلا کار آسانی نبود. رقابت های قهرمانی جهان در کشور من برگزار شده و از قبل بسیار شنیدم که می گفتند اونو را باید قهرمان این مسابقات بدانیم. انتظارها بسیار بالا بود. این مسئله باعث شد تا فشار زیادی را در مسابقات و برای کسب پیروزی تحمل کنم.»

بهترین جودوکار زن

رقابت های بخش زنان نیز در این مسابقات بسیار جذاب و دیدنی دنبال می شود. کریستا دگوشی، جودوکار کانادایی که از وی به عنوان بخت اصلی وزن منهای ۵۷ کیلوگرم نام برده می شد انتظارها را برآورده کرد و به عنوان بهترین ورزشکار زن روز سوم برگزیده شد.

دگوشی نمایش خیره کننده ای در این مسابقات داشت و با شکست کلیه حریفان در دور مقدماتی و نیمه نهایی راهی مبارزه پایانی شد تا با تسوکاسا یوشیدا از کشور میزبان روبرو شود.

مبارزه نهایی این وزن بسیار نزدیک و فشرده بود. دگوشی در نهایت موفق شد با امتیاز وازاری که در وقت طلایی بدست آمد پیروز از تاتامی خارج شود.

جودوکار کانادایی بدین ترتیب نخستین عنوان قهرمانی خود و کشورش را در مسابقات جهانی به ثبت رساند و با نمایشی امیدوارکننده خود را به عنوان مدعی عنوان المپیک نیز معرفی کرد.

کریستا دگوشی پس از دریافت مدال طلای خود از دستان نایب رئیس فدراسیون جهانی جودو و رئیس اتحادیه جودو آسیا گفت: «من تمام تلاش خود را کردم که در وقت قانونی کار را تمام کنم اما حریف سختی مقابلم بود. با آغاز وقت های طلایی احساس خستگی بیشتری کردم و نمی دانستم چکار باید بکنم. اما فکر می کنم دلیل برتری من این بود که می دانسم نباید به حریف اجازه دهم مدال طلا را از چنگم درآورد. از آخرین فنی که به اجرا درآوردم خیلی راضی نبودم، از نظر فن خیلی خوب نبود اما جواب داد. تلاش کردم بهترین عملکرد را داشته باشم اما هنوز باید برای بهتر شدن کارکنم.»

بهترین فن

بهترین فن روز سوم مسابقات جهانی جودو در شهر توکیو یک «هارای گوشی» بود که چن لینگ لیان، جودکار زن چین تایپه در مسابقات دور مقدماتی به اجرا درآورد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو قهرمانی جهان؛ پرتغال به نخستین مدال طلا در مسابقات جهانی دست یافت

جودو جایزه بزرگ زاگرب؛ درخشش گرجی‌ها و تنها مدال کشور میزبان

صعود به نیمه‌نهایی با عبور از سامورایی‌ها؛ ایران در بازی بعدی به مصاف قطری‌های میزبان می‌رود