قطر: نوشیدنی‌های الکلی در دسترس هواداران جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود

قطر: نوشیدنی‌های الکلی در دسترس هواداران جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قطر میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ اعلام کرد در طول برگزاری این رقابت‌ها نوشیدنی‌های الکلی برای هواداران در دسترس خواهد بود.

آگهی

قطر می‌گوید نوشیدن الکل در طول رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در این کشور آزاد خواهد بود.

رئيس کمیته برگزار کننده این مسابقات روز پنج‌شنبه ۲۶ سپتامبر به خبرنگاران گفت که هواداران کشورهای مختلف در طول رقابت‌های جام جهانی می‌توانند به نوشیدنی‌های الکلی دسترسی داشته باشند. همچنین این کشور در نظر دارد از کشتی‌های کروز برای رفت و آمد هواداران در طول این رقابت‌ها استفاده کند.

ناصر الخاطر، مدیر اجرایی جام جهانی ۲۰۲۲ همچنین قول داده است که منعی برای هواداران کشورهایی چون بحرین، عربستان سعودی، امارات و مصر برای حضور در این کشور وجود نداشته باشد.

قطر پیش‌تر هم اعلام کرده بود برای مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی که قرار است به میزبانی این کشور برگزار شود، نوشیدن الکل آزاد خواهد بود.

آقای الخاطر می‌گوید: «ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که نوشیدنی‌های الکلی به میزان کافی برای هوادارانی که از سراسر دنیا برای تماشای مسابقات جام جهانی به کشور ما می‌آید، تامین و قابل دسترس باشد. قطر کشوری محافظه‌کار و میانه‌رو است و اگرچه الکل جزئی از فرهنگ ما نیست اما ما مهمان‌نواز هستیم و تلاش خود را خواهیم کرد که نوشیدنی‌های الکلی در دسترس هواداران قرار بگیرد.»

قطر نخستین کشور خاورمیانه است که قرار است میزبانی جام جهانی فوتبال را عهده دار باشد. این میزبانی جنجالی با اعتراضات فراوانی در سراسر جهان مواجه شده و بسیاری از شخصیت‌های ورزشی در دنیا، این کشور را به پرداخت رشوه به مقامات فیفا و فدراسیون‌های فوتبال کشورهای مختلف برای کسب میزبانی متهم می‌کنند.

**بیشتر بخوانید: **

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بعد از تهدید فیفا، نروژ از ایده تحریم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر منصرف شد

گام سبز منامه به سوی دوحه؛ تماشاچی‌های بحرینی راهی قطر می‌شوند

زنان در قطر، رهبر تحول در نوآوری دیجیتال، پایداری و مُد