گام سبز منامه به سوی دوحه؛ تماشاچی‌های بحرینی راهی قطر می‌شوند

استادیوم خلیفهٔ دوحه در قطر
استادیوم خلیفهٔ دوحه در قطر Copyright عکس از آسوشیتد پرسHassan Ammar
Copyright عکس از آسوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم ملی بحرین در نیمه‌نهایی مسابقات «جام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس» روز پنج‌شنبه در استادیوم خلیفهٔ دوحه مقابل تیم ملی عراق به میدان خواهد رفت.

آگهی

بحرین روز سه‌شنبه اعلام کرد بنا دارد شماری از هواداران تیم ملی فوتبالش را برای تماشای مسابقات این تیم در جام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، روانهٔ قطر کند.

فدراسیون فوتبال بحرین در حساب اینستاگرام خود نوشت: «دو هواپیما برای انتقال هواداران تیم ملی فوتبال به قطر، در نظر گرفته شده است.»

تیم ملی بحرین روز پنج‌شنبه در نیمه‌نهایی این مسابقات که در استادیوم خلیفهٔ دوحه برگزار می‌شود، مقابل تیم ملی عراق به میدان خواهد رفت.

عربستان سعودی به همراه بحرین،‌ امارات و مصر در ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی روابط خود را با قطر قطع کردند؛ تصمیمی که دلیلش حمایت قطر از گروه‌های تندروی اسلامی از جمله اخوان المسلمین همچنین نزدیکی این کشور به ایران و ترکیه اعلام شد.

با آغاز بحران سیاسی قطر، سه همسایه این کشور یعنی عربستان، امارات و بحرین، دوحه را تحریم کردند، آسمان کشورهایشان را به روی خطوط هوایی قطر بستند، مسیرهای زمینی به سوی قطر را مسدود و تجارت با دوحه را متوقف کردند.

به به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

اما درنهایت تیم‌های فوتبال عربستان، امارات و بحرین در اقدامی آشتی‌جویانه در بیست و چهارمین دورهٔ مسابقات فوتبال کشورهای عرب خلیج فارس حضور پیدا کردند، مسابقاتی که از هفتهٔ گذشته در قطر آغاز شد.

کارشناسان می‌گویند در ماه‌های گذشته همچنانکه تنش‌ها با ایران در خلیج فارس افزایش یافته، نشانه‌هایی از بهبود روابط میان این کشورها و قطر به چشم می‌خورد.

روز سه‌شنبه نیز ملک سلمان پادشاه عربستان، امیر قطر را برای دیدار و گفتگو به جلسهٔ آیندهٔ شورای همکاری خلیج فارس در ریاض دعوت کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قطر: نوشیدنی‌های الکلی در دسترس هواداران جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود

پاسخ مثبت دوحه به دعوت ریاض؛ وزیر خارجه قطر به مکه می‌رود

سازمان دختر شایسته جهان ادعای شرکت نماینده عربستان در رقابت‌های امسال را تکذیب کرد