ترکیه چهار شهردار عضو حزب دموکراتیک خلق‌ها را برکنار کرد

تظاهرات هواداران حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه در دیاربکر
تظاهرات هواداران حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه در دیاربکر Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صلاح‌الدین دمیرتاش یکی از رهبران سابق حزب دموکراتیک خلق‌ها از سال ۲۰۱۶ و به اتهام مشارکت در اعمال تروریستی در زندان به سر می‌برد.

آگهی

دولت ترکیه روز شنبه چهار شهردار عضو «حزب دموکراتیک خلق‌ها» (اچ‌د‌پ) را از مقام خود برکنار کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری و دولت ترکیه حزب دموکراتیک خلق‌ها را به ارتباط با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) متهم می‌کنند. هزاران نفر از اعضا و کادر رهبری حزب دموکراتیک خلق‌ها در ماه‌های گذشته بازداشت و زندانی شده اند.

به گفته دولت ترکیه شهرداران مازی‌داغی، ساووز و دریک در استان ماردین و شهر سروچ در استان شانلی‌اورفه روز شنبه از کار برکنار شدند. به این ترتیب شمار شهرداران منتخبی که از مقام خود خلع شده اند به ۲۴ نفر رسید. وزارت کشور ترکیه افراد نزدیک به دولت را به این مقام منصوب می‌کند.

حزب دموکراتیک خلق‌ها که به پشتیبانی از حقوق کردهای ترکیه مشهور است هرگونه ارتباط با پ‌ک‌ک را رد می‌کند. این حزب در آخرین انتخابات ترکیه توانست کنترل بسیاری از شهرهای عمدتا کردنشین جنوب این کشور را به دست بگیرد. با این حال و با توجه به تسویه گسترده شوراهای شهری از اعضای این حزب، اچ‌د‌پ دولت ترکیه را به اعمال فشار سیستماتیک علیه خود متهم می‌کند.

صلاح‌الدین دمیرتاش یکی از رهبران سابق حزب دموکراتیک خلق‌ها از سال ۲۰۱۶ میلادی به اتهام مشارکت در اعمال تروریستی در زندان به سر می‌برد.

از زمان آخرین حمله ترکیه به مناطق تحت کنترل نیروهای کرد در شمال سوریه (عملیات چشمه صلح) محدودیت‌ها علیه حزب دموکراتیک خلق‌ها به شدت افزایش یافته است. این حزب، تنها جریان سیاسی در پارلمان ترکیه بود که با تهاجم نظامی به شمال سوریه مخالفت کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه به ۱۰ سال زندان محکوم شد

ترکیه؛ صلاح الدین دمیرتاش و جمعی از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها دستگیر شدند

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد