آلمان دو دیپلمات روسیه را بر سر قتل شهروند گرجستان اخراج کرد

سفارت روسیه در برلین
سفارت روسیه در برلین Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روسیه ضمن رد هرگونه دخالت در قتل این شهروند گرجستان در خاک آلمان اعلام کرد که به این اقدام «غیردوستانه» برلین واکنش نشان خواهد داد.

آگهی

آلمان روز چهارشنبه دو دیپلمات روسیه را به دلیل «عدم همکاری» در تحقیق درباره قتل یک شهروند گرجستان در برلین اخراج کرد.

تصمیم وزارت خارجه آلمان در حالی اتخاذ شد که دادستانی فدرال این کشور به روسیه یا جمهوری خودمختار چچن مظنون است که در قتل زلیم خان خانگوشویلی، شهروند گرجستان دست داشته‌اند.

روسیه ضمن رد هرگونه دخالت در قتل این شهروند گرجستان در خاک آلمان، اعلام کرد که به این اقدام «غیردوستانه» برلین واکنش نشان خواهد داد.

برلین در حالی دو دیپلمات روس را اخراج کرد که رابطه بین روسیه و آلمان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیش از این بر سر مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس که در بریتانیا کشته شد، دستخوش تنش شده بود.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان آمده است: «دولت آلمان با این اقدام به مقامات روسی که با تحقیق درباره قتل "تورنیکه.ک" در پارکی در برلین همکاری کافی از خود نشان نداده بودند، واکنش نشان داد.»

زلیم خان خانگوشویلی که به عنوان «تورنیکه.ک» نیز شناخته می‌شود در ۲۳ اوت (اول شهریور) سال جاری در پارکی در مرکز برلین به قتل رسید. او که قصد داشت به مسجد برود، با شلیک دو گلوله به مغزش به قتل رسید. این شهروند گرجستان پیش از این به همراه جدایی طلبان مخالف مسکو در نبرد علیه روسیه شرکت کرده بود.

دادستانی فدرال آلمان گفته است که سرنخ‌های کافی مبنی بر اینکه دستور این قتل از طرف مقامات روسیه یا جمهوری خودمختار چچن صادر شده است در دست دارد.

روسیه اعلام کرده است که به «ناچار» به اقدام برلین «واکنش متقابل» نشان خواهد داد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو مرد روس به ظن قتل یک دگراندیش چچنی در اتریش بازداشت شدند

مسکو: فایل صوتی لو رفته نشان می‌دهد که آلمان قصد حمله نظامی به روسیه را داشته است

یکی از اعضای پیشین «فراکسیون ارتش سرخ» پس از ۳۰ سال توسط پلیس آلمان دستگیر شد