تظاهرات گسترده مخالفان همزمان با جلسه دولت فرانسه برای بررسی لایحه اصلاح بازنشستگی

تظاهرات گسترده مخالفان همزمان با جلسه دولت فرانسه برای بررسی لایحه اصلاح بازنشستگی
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که موج اعتراض و اعتصاب در مقایسه با جنبش های اعتراضی گذشته به شکلی بی سابقه طولانی شده است نتیجه یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که ۷۰ درصد فرانسوی ها از ادامه اعتراض ها حمایت می کنند.

آگهی

هیات وزیران فرانسه روز جمعه در حالی لایحه اصلاح قانون بازنشستگی را بررسی می کند که مخالفان این لایحه در جریان هفتمین روز اعتصاب و اعتراض سراسری در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.

مخالفان اصلاح نظام بازنشستگی فرانسه از هم اکنون اعلام کرده اند که روز ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) بار دیگر تظاهرات خواهند کرد.

روز جمعه مصادف با پنجاه و یکمین روز اعتصاب معترضان به اصلاح قانون بازنشستگی است. فیلیپ مارتینز، دبیرکل اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار (سه ژه ته)(CGT) در مورد ادامه اعتراض ها گفت: «دولت لجاجت می کند، باید اعمال فشار بر دولت را ادامه داد.»

مخالفان اصلاح قانون بازنشستگی اعتراض های خود را از روز پنجم دسامبر (۱۴ آذر) آغاز کردند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

برج ایفل روز جمعه به دلیل اعتصاب بخشی از کارکنان تعطیل است. سازمان حمل و نقل پاریس و حومه نیز اعلام کرده است که وضعیت تنها سه خط متروی این شهر روز جمعه عادی خواهد بود.

در حالی که موج اعتراض و اعتصاب در مقایسه با جنبش‌های اعتراضی گذشته به شکلی بی سابقه طولانی شده است، نتیجه یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۷۰ درصد فرانسوی ها از ادامه اعتراض ها حمایت می کنند.

عدم عقب نشینی دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از طرح اصلاح قانون بازنشستگی همچنین باعث شده است که شماری از چهره‌های سیاسی این کشور دولت وی را به «خودکامگی» متهم کنند. در مقابل رئیس جمهوری فرانسه پنجشنبه شب ضمن انتقاد از این اظهارات اعلام کرد که مخالفان با «دیکتاتوری» دانستن دولت او قصد دارند اقدامات خشونت آمیز را «توجیه» کنند.

پیش بینی می شود که لایحه اصلاح قانون بازنشستگی فرانسه از روز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) در مجلس ملی این کشور به بحث گذاشته شود. این در حالی است که اولین رای گیری درباره این لایحه احتمالا اوایل ماه مارس انجام خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت فرانسه به دنبال کسب رای اعتماد مجدد برای تصویب لایحه جنجالی است

برگزاری ششمین اعتراض بزرگ فرانسوی‌ها به اصلاح قوانین بازنشستگی

برج ایفل پس از ۶ روز تعطیلی به دلیل اعتصاب کارگران بار دیگر میزبان گردشگران شد