دو انفجار و یک حمله مسلحانه در سه ولایت افغانستان؛ چهار کشته در یک روز

انفجار در افغانستان
انفجار در افغانستان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

منابع خبری در افغانستان از کشته شدن حداقل چهار نفر در حملات جداگانه روز دوشنبه در سراسر این کشور خبر دادند.

آگهی

منابع خبری در افغانستان از کشته شدن حداقل چهار نفر در حملات جداگانه روز دوشنبه در سراسر این کشور خبر دادند.

صاحب نظران سیاسی از تکرار این حملات با توجه به تعلیق مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان تا ماه آینده با نگرانی سخن می‌گویند.

تا لحظه تنظیم این خبر هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است. با این حال یک گروه محلی اسلامگرا که مخالف روند صلح در افغانستان است پی در پی غیرنظامیان و نیروهای امنیتی افغانستان را هدف قرار می‌دهد.

طالبان که حملات خود را علیه نیروهای آمریکایی و بین‌المللی متوقف کرده‌اند اما همچنان نیروهای امنیتی افغانستان را هدف قرار می‌دهند. این حملات حتی زمانی که نمایندگانشان با دولت مورد حمایت آمریکا در حال گفتگو بود ادامه داشت. این در حالی است که نظامیان دولت اسلامی (داعش) با گروه جاافتاده تر طالبان نیز درگیر شده‌اند.

حال به گفته محب‌الله محب، سخنگوی پلیس ولایت فراه در غرب افغانستان، طالبان روز دوشنبه، ۲۸ دسامبر ۲۰۲۰ یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده را مقابل ساختمان ستاد پلیس منطقه‌ای در این ولایت منفجر کرده‌ که در پی آن یک نیروی پلیس کشته و ۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

او با بیان اینکه حمله با کشته شدن یک بمب گذار انتحاری توسط پلیس شروع شد، گفت که چهار شورشی مهاجم کشته و هشت نفر دیگر از آن‌ها زخمی شده‌اند.

احمدخان صراط، سخنگوی رئیس پلیس ولایتی در ولایت غزنی نیز از مورد اصابت قرار گرفتن دو کارمند دولتی این ایالت و کشته شدن آن‌ها خبر داد.

همچنین به گفته كافل رایان، رئیس شورای ولایتی در ولایت خوست، انفجار یك بمب كنار جاده باعث كشته شدن یك نیروی امنیتی و زخمی شدن دو نفر دیگر از جمله یك عضو شورای ولایتی شد.

سه سناتور افغان با اتهام دریافت رشوه بازداشت شدند

در خبری دیگر جمشید رسولی، سخنگوی دادستان کل کشور افغانستان خبر داد که سه سناتور افغان به اتهام گرفتن رشوه در استان بلخ در شمال افغانستان دستگیر شده‌اند. او گفت كه سه فرد بازداشت شده مظنون به گرفتن رشوه به مبلغ ۴۰ هزار دلار هستند.

افغانستان جزء کشورهایی است که میزان فساد اداری در آن رقمی بالا به خود اختصاص داده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرودگاه بگرام افغانستان هدف حمله راکتی قرار گرفت

تحصن حامیان فلسطین در دانشگاه علوم سیاسی پاریس؛ دانشجویان: فراخوان پلیس فرانسه عبور از خط قرمز است

کشته شدن دست‌کم ۷ نفر در پی حمله با چاقو داخل یک مرکز خرید در شهر سیدنی استرالیا