بازیکنان آرژانتین در میان استقبال گسترده مردمی وارد بوئنوس آیرس شدند

تیم ملی آرژانتین وارد پایتخت این کشور شد
تیم ملی آرژانتین وارد پایتخت این کشور شد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بازیکنان تیم ملی آرژانتین در حالی وارد پایتخت شدند که جمعیت عظیمی از مردم این کشور چشم انتظار قهرمانان خود بودند تا جشنی به یادماندنی برای قهرمانی جهان به راه بیندازند.

آگهی

تیم ملی فوتبال آرژانتین در ساعات اولیه صبح روز سه‌شنبه در میان استقبال گسترده مردمی وارد بوئنوس آیرس و با شادی کم‌نظیر و جشن و پایکوبی مردمی که منتظر قهرمان جام جهانی بودند رو به رو شدند. 

کاپیتان لیونل مسی ابتدا با در دست داشتن جام طلا از هواپیما خارج شد و پس از آن لیونل اسکالونی، سرمربی و دیگر بازیکنان تیم با استقبال مسئولان و اجرای موسیقی زنده پا بر فرش قرمز فرودگاه پایتخت آرژانتین گذاشتند. 

هنگامی که اتوبوس تیم حرکت خود را از فرودگاه به سمت خیابان‌های پایتخت آغاز کرد هوادارانی که لباس سفید و آبی بر تن داشتند نظاره‌گر ورود قهرمانان خود بودند. تصاویر منتشر شده از این مراسم نشان می‌دهد که اتوبوس حامل بازیکنان به آرامی و پشت سر یک اسکورت پلیس به جلو حرکت می‌کند در حالی‌که ده‌ها هزار آرژانتینی که پرچم‌های این کشور را در دست دارند با ترقه و فشفشه این قهرمانی را جشن می‌گیرند و به دنبال اتوبوس حرکت می‌کنند. 

فضای پایتخت آرژانتین مملو از هلهله جمعیتی بود که برای قهرمانان خود می‌خواندند و می‌رقصیدند و اعضای آلبی سلسته هم روی عرشه باز اتوبوس ایستاده و برای هواداران خود دست تکان می‌دادند. 

کابینه آرژانتین به مناسبت ورود قهرمانانشان امروز، سه‌شنبه را تعطیل رسمی اعلام کرده و هواداران می‌توانند بدون نگرانی از کار و مدرسه و اداره و دانشگاه این یک روز را بدون دغدغه به جشن و پایکوبی بپردازند. انتظار می‌رود صدها هزار هوادارا برای رژه پیروزی تیم که در خیابان‌های پایتخت برگزار می‌شود صف بکشند. 

به گزارش خبرگزاری دولتی تلام، این تیم ابتدا شب را در زمین تمرین اتحادیه فوتبال آرژانتین سپری خواهد کرد. انبوهی از هواداران روز دوشنبه قبل از ورود تیم در محل تمرین اردو زده بودند. همچنین بسیاری از آنها روی زمین پتو انداخته و خوابیده بودند تا لحظه ورود بازیکنان تیم ملی را از دست ندهند. انتظار می‌رود این جشن‌ها که از لحظه پیروزی آرژانتین در مقابل فرانسه آغاز شده همچنان برای چند روز دیگر ادامه داشته باشد. 

مسی و کیلین امباپه ستاره‌های دو تیم در دیدار پایانی بودند و با درخشش خود نمایشی جذاب برای هواداران فوتبال رقم زدند اما در نهایت این آرژانتینی‌ها بودند که در ضربات پنالتی بخت یارشان بود و موفق شدند حریف قدرتمند خود را شکست دهند. امباپه برای دفاع از قهرمانی کشورش در سال ۲۰۱۸ به میدان آمده بود در حالی که لیونل مسی آخرین بخت خود را در ۳۵ سالگی برای کسب یک قهرمانی قهرمان جستجو می‌کرد و بالاخره توانست در آخرین بازی خود در جام جهانی این افتخار را هم به مجموعه ویترین کاملش بیفزاید. 

آرژانتین هرچند در دیدار پایانی ابتدا با ۲ گل از حریف پیش افتاد اما تعویض‌های دیدیه دشان جواب داد و خروس‌ها توانستند در نیمه دوم با درخشش امباپه به بازی برگردند و نتیجه را ۲-۲ مساوی کنند. در وقت‌های اضافه هم آرژانتینی‌ها بار دیگر از حریف پیش افتادند اما ستاره شماره ۱۰ فرانسه باز هم به دادشان رسید و یک بار دیگر بازی را به تساوی کشاند تا در نهایت این فینال جذاب و هیجان انگیز به ضربات پنالتی برسد. 

صدها هزار نفر پس از قهرمانی جام جهانی به خیابان های بوئنوس آیرس ریختند و خیابان مرکزی de Julio را به اشغال خود در آوردند. ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی هواداران شادی را نشان می‌دهند که از بالای تیرهای برق در خیابان بالا می‌روند تا پرچم آرژانتین را به اهتزاز در آورند. دیگران روی زمین می‌رقصیدند، آواز می خواندند و شعار قهرمانی سر می‌دادند.

این پیروزی در دوحه، سومین قهرمانی آرژانتین در جام جهانی و اولین پیروزی آنها از سال ۱۹۸۶ بود، زمانی که دیگو مارادونای افسانه ای این تیم را در مکزیک به قهرمانی جهان رساند. یکشنبه آرژانتین در حالی به قهرمانی رسید که خاطره تلخی از فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برای آنها باقی مانده بود، جایی که آلمان موفق شد با گل ماریو گوتزه در وقت‌های اضافه مسی و یارانش را ناکام بگذارد. 

حالا مسی جواب بسیاری از منتقدانی که می‌گفتند او هرگز نتوانسته جام جهانی را برای کشورش به ارمغان بیاورد داد و همچون دیگو آرماندو ماردونای فقید یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی جهان در کارنامه خود دارد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این روزها دنیا به کام آرژانتینی‌ها است؛ کشوری که پس از ۳۶ سال بار دیگر تجربه قهرمانی جهان را لمس کرده و این جشن از آنجایی افسانه‌ای تر می‌شود که بدانیم آخرین بار مارادونا این افتخار را برای آلبی سلسته به ارمغان آورده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسی یا امباپه؟ کدامیک جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بالای سر خواهد برد؟

پیشروی کاپیتان مسی و یاران به سوی سومین قهرمانی؛ آرژانتین با غلبه بر کرواسی به فینال رفت

رابطه خاویر میلی با روح سگ مرده‌اش؛ مخالفان رئیس‌جمهوری آرژانتین سلامت روانی او را زیر سوال می‌برند