Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

پرونده نگهداری اسناد محرمانه؛ دونالد ترامپ ۳۷ مورد اتهامی علیه خود را نپذیرفت

خودروی ترامپ در بدو ورود به دادگاه
خودروی ترامپ در بدو ورود به دادگاه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای دومین بار در سال میلادی جاری در دادگاه حاضر شد. او در این جلسه پس از تفهیم اتهام درباره نگهداری اسناد محرمانه گفت که بی‌گناه است و هیچ‌یک از ۳۷ مورد اتهامی را قبول ندارد.

آگهی

 از آقای ترامپ پیش از حضور در جلسه انگشت‌نگاری شد. جلسه دادگاه ساعت ۳ به وقت محلی (۱۹ به وقت گرینویچ) آغاز شد.

این جلسه دادگاه پس از حدود یک ساعت به پایان رسید. طبق گزارش رویترز، قاضی جاناتان گودمن به آقای ترامپ دستور داد که با شاهدان مرتبط با پرونده تماس برقرار نکند. 

با پایان دادگاه، آقای ترامپ از میامی به سمت باشگاه گلف خود در نیوجرسی پرواز می‌کند، جایی که قرار است در آنجا در حضور خبرنگاران سخنرانی کند.

دونالد ترامپ با این حال پیش از رفتن به نیوجرسی در رستوران ورسای در میامی توقف کرد و به مشتریان رستوران گفته است که «هزینه غذای همه را پرداخت می‌کند.»

گروهی از مردم با شعارهایی تولد ترامپ را که فردا ۷۷ ساله می‌شود به او تبریک گفتند. 

خبرنگاران پیش از تشکیل جلسه بدون داشتن تلفن همراه یا سایر وسایل الکترونیکی وارد ساختمان دادگستری شدند، پیش از این یک قاضی درخواست رسانه‌ها مبنی بر اجازه دسترسی به عکس‌ها و ویدئو‌های این دادگاه را رد کرد.

حامیان دونالد ترامپ از صبح امروز در مقابل ساختمان دادگاه تجمع کرده بودند، پلیس میامی خود را برای رویایی با جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر آماده کرده بود، هلیکوپترها در آسمان پرواز می‌کردند و تدابیر امنیتی شدید در شهر حاکم بود.

دادستان‌های آمریکا در کیفرخواستی که روز جمعه منتشر شد، آقای ترامپ را به ۳۷ اتهام در رابطه با نگهداری اسناد محرمانه متهم کردند به گفته آن‌ها رئیس جمهوری پیشین آمریکا با اقدام خود در نگهداری اسناد محرمانه در اماکنی غیرمجاز، برخی از حساس‌ترین اسرار امنیتی کشور را به خطر انداخته است.

این اتهامات پس از آن مطرح شد که ماموران اف‌بی‌آی در ماه اوت بیش از ۱۰۰ سند با مهر اطلاعات طبقه بندی شده را در املاک خصوصی آقای ترامپ در فلوریدا پیدا کردند.

ظاهراً آنها حاوی اطلاعاتی در مورد توانایی‌های دفاعی و تسلیحاتی ایالات متحده، کشورهای خارجی و همچنین برنامه‌هایی برای تلافی احتمالی در پاسخ به یک حمله خارجی بودند.

دادستان‌ها او را به نگهداری پرونده‌های محرمانه، نگهداری برخی از آنها در سالن رقص و حمام و همچنین توطئه برای ممانعت از تحقیقات اف‌بی‌آی متهم کرده بودند.

عکس‌های داخل کیفرخواست، جعبه‌هایی از اسناد را نشان می‌داد که در یک سالن رقص، در حمام و در طبقه‌ی انباری پخش شده‌اند.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا بارها تاکید کرده بود که بی‌گناه است و دولت جو بایدن را متهم به دروغ‌گویی کرده است. او روز سه‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی، جک اسمیت، بازپرس ویژه را که رهبری دادستان‌های این پرونده را برعهده دارد، «متنفر از ترامپ» نامید.

آقای ترامپ که روز چهارشنبه ۷۷ ساله می‌شود، اولین رئیس جمهور آمریکایی است که با اتهامات مجرمانه روبرو شده است، اما این اتهامات، امید او را برای بازگشت به کاخ سفید از بین نبرده و به جایگاهش نزد رای دهندگان جمهوری خواه لطمه‌ای نزده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

بر اساس نظرسنجی رویترز-ایپسوس جایگاه ترامپ نسبت به رقبای خود برای نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ پیشی گرفته است. ۸۱ درصد از رای دهندگان جمهوری خواه این اتهامات را به انگیزه‌های سیاسی نسبت می‌دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ در دادگاه تفهیم اتهام پرونده انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا: بی‌گناهم

پیام فریبا عادلخواه، محقق و زندانی سابق در ایران به دانشجویان حامی فلسطین

پلیس نیویورک وارد دانشگاه کلمبیا شد؛ماموران با یورش به چادرهای دانشجویان، ده‌ها نفر را بازداشت کردند