بنژامن مندی از دو اتهام تجاوز و اقدام به تجاوز جنسی تبرئه شد

ینژامن مندی هنگام خروج از دادگاه و تبرئه شدن از اتهامات تجاوز جنسی
ینژامن مندی هنگام خروج از دادگاه و تبرئه شدن از اتهامات تجاوز جنسی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ملی‌بوش سابق فرانسوی هنگام خروج از دادگاه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص رای صادر شده تنها به گفتن عبارت عربی «الحمدلله» بسنده کرد.

آگهی

بنژامن مندی، ملی‌پوش سابق فوتبال فرانسه روز جمعه با حکم دادگاهی در بریتانیا از دو اتهام تجاوز و اقدام به تجاوز جنسی تبرئه شد.

آقای مندی پنج ماه پیش نیز از سوی قضات نخستین دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامات وی، در ارتباط با شش مورد اتهام دیگر تجاوز و خشونت جنسی، بی‌گناه شناخته شده بود.

دومین دادگاه محاکمه وی در ارتباط با دو اتهام تجاوز و اقدام به تجاوز جنسی پس از سه هفته بررسی، روز جمعه با اعلام رای قضات پایان یافت.

بنژامن مندی ۲۸ ساله پس از آن که حکم نهایی دادگاه مبنی بر تبرئه وی از کلیه اتهامات این پرونده خوانده شد، از شدت تاثر به گریه افتاد.

او هنگام خروج از دادگاه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص رای صادر شده تنها به گفتن عبارت عربی «الحمدلله» بسنده کرد.

پل پوگبا، ملی‌پوش سابق فرانسوی نیز با انشار پستی در اینستاگرام که با «شکر خدا» آغاز می‌شود، به تبرئه بنژامن مندی واکنش نشان داد.

اعضای هیأت منصفه برای اعلام نظر برای حکم نهایی این پرونده، به مدت بیش از سه ساعت بحث و تبادل نظر کرده بودند.

رسیدگی به دو مورد باقی مانده از پرونده اتهامات بنژامن مندی که در دادگاه اولیه برای آنها حکمی صادر نشده بود، از اواخر ماه ژوئن گذشته آغاز شده بود.

او در این پرونده به تجاوز جنسی به یک زن ۲۴ ساله در اکتبر ۲۰۲۰ و تلاش برای تجاوز جنسی به یک زن ۲۹ ساله دو سال قبل از آن متهم شده بود؛ اتهاماتی که وی همواره به شدت آن را رد کرده است.

این مدافع فرانسوی که ۱۰ بار با پیراهن تیم ملی کشورش به میدان رفته است، در پی رسوایی‌هایی که به آنها متهم شده بود بطور موقت از منچسترسیتی کنار گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مسئولان باشگاه منچسترسیتی همچنین از تمدید قرارداد وی که ۳۰ ژوئن به پایان می‌رسید، خودداری کردند.

اعضای هیأت منصفه در اولین محاکمه بنژامن مندی که جلسات آن چهار ماه به طول انجامید، ابتدا به دلیل همه‌گیری کووید و سپس به علت تعطیلات پایان سال موفق به انجام رایزنی‌های لازم به منظور اعلام نظر نهایی خود نشده بودند.

بنجامین مندی پایان اوت سال ۲۰۲۱ به دلیل اتهامات وارده زندانی شد و بیش از چهار ماه را در بازداشت موقت گذراند.

وی سپس در ابتدای سال گذشته میلادی از حبس آزاد شد و تا زمان برپایی نخستین جلسه محاکمه پرونده اتهاماتش تحت نظارت قضایی قرار گرفت.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

بنجامین مندی در «لو آور» آموزش دید و رشد کرد، در مارسی به عنوان یک پدیده شناسایی شد و پس از یک فصل عضویت در موناکو، در سال ۲۰۱۷ با قرادادی به ارزش ۵۲ میلیون پوند راهی منچسترسیتی شد تا در آن زمان گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال لقب بگیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اشرف حکیمی ستاره تیم ملی مراکش و باشگاه پاری سن ژرمن به اتهام تجاوز جنسی تحت تعقیب قرارگرفت

قاضی آمریکایی شکایت تجاوز جنسی طرح شده علیه کریستیانو رونالدو را رد کرد

پرونده شکایت از نیمار به اتهام تجاوز جنسی در برزیل بسته شد