پیروزی اسپانیا و توقف کانادا در دومین روز جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

تساوی کانادا در مقابل نیجریه در مسابقات جام جهانی فوتبال زنان
تساوی کانادا در مقابل نیجریه در مسابقات جام جهانی فوتبال زنان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز دوم مسابقات جام جهانی زنان ۲۰۲۳ با توقف کانادا مقابل نیجریه و پیروزی قاطع اسپانیا مقابل کاستاریکا به پایان رسید.

آگهی

این بازی‌ها که به صورت مشترک در دو کشور استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود از روز گذشته و با پیروزی هر دو میزبان آغاز شده بود. 

در چارچوب بازی‌های امروز تیم ملی زنان کانادا در مقابل نیجریه با تساوی بدون گل متوقف شد. کانادایی‌ها که پس از کسب عنوان قهرمانی فوتبال زنان در بازی‌های المپیک توکیو به عنوان یکی از بخت‌های قهرمانی وارد این بازی‌ها شدند نتوانستند در مقابل حریف آفریقایی خود کاری از پیش ببرند. کانادایی‌ها در دقیقه ۵۱ می‌توانستند از روی نقطه پنالتی به گل برسند اما کریستین سینکلر که در ۵ دوره اخیر جام جهانی زنان گلزنی کرده ضربه خود را از دست داد تا فرصت طلایی برای تبدیل شدن به نخستین بازیکنی را که در ۶ جام جهانی زنان گلزنی کرده، از دست دهد. با این تساوی استرالیا و نیجریه هر دو با یک امتیاز پس از استرالیای ۳ امتیازی در رده دوم قرار گرفتند. ایرلند که روز گذشته با یک گل مغلوب میزبان شده بود در این گروه بدون امتیاز در رده چهارم قرار دارد. 

اما از بازی‌های گروه اول تیم ملی فوتبال زنان سوئيس موفق شد با نتیجه ۲-۰ فیلیپن را شکست دهد و به صدر جدول گروه صعود کند. در این گروه همچنین نیوزیلند میزبان روز گذشته موفق شده بود نروژ قدرتمند را با نتیجه ۱-۰ شکست دهد. 

اما از بازی‌های گروه سوم هم دو تیم فوتبال اسپانیا و کاستاریکا به مصاف یکدیگر رفتند که ماتادورها در همان نیمه نخست کار حریف خود را یکسره کردند. اسپانیایی‌ها در همان نیمه نخست سه بار دروازه حریف خود را باز کردند تا از کسب ۳ امتیاز در نخستین بازی خود اطمینان حاصل کنند. فردا ژاپن یکی دیگر از مدعیان کسب عنوان قهرمانی این بازی‌ها با زامبیا دیدار خواهد کرد تا هر چهار تیم گروه سوم مسابقه اول خود را انجام داده باشند. 

تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده که ۴ سال قبل در جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه به عنوان قهرمانی رسیده بود یکی از بخت‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها است و آلمان و ژاپن هم از جمله تیم‌هایی به شمار می‌روند که کارشناسان بخت زیادی برای آنها قائل هستند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مسابقات جام جهانی زنان مانند بازی‌های مردان هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود. برای نخستین بار ۳۲ تیم از سراسر در دنیا در این رقابت حاضر هستند و در هشت گروه چهار تیمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. تیم ملی زنان ایالات متحده با کسب چهار عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام جهانی فوتبال زنان؛ جدال فینالیست‌های دوره قبل برنده نداشت

ادای احترام فیفا به افراد الهام‌بخش در فوتبال زنان؛ دوربین مریم مجد به نمایش گذاشته شد

جام جهانی زنان؛ تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شدند