یکسال تا آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ هزینه شرکت در مراسم افتتاحیه و قیمت بلیت مسابقات چقدر است؟

المپیک پاریس
المپیک پاریس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سال آینده در چنین روزی یعنی ۲۶ ژوئیه، بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس با برگزاری مراسم رژه گروه‌ ورزشکاران کشورهای شرکت کننده که سوار بر قایق‌ از روی رودخانه سِن واقع در قلب پاریس عبور خواهند کرد، افتتاح می‌شود؛ افتتاحیه‌ای متفاوت از هر نظر.

آگهی

مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، حدود ۶۰۰ هزار نفر می‌توانند با حضور در حاشیه ۶ کیلومتر از طول رودخانه سن و چهار مورد از پل‌های مستقر بر روی آن، در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس شرکت کنند. اما نشستن بر روی صندلی‌های تعبیه شده در حاشیه‌ها وپل‌های کم‌ارتفاع‌تر رودخانه که امکان مشاهده ورزشکاران قایق‌سوار را از نزدیک‌ترین فاصله ممکن می‌سازد، مجانی نیست. 

مطابق اعلام وب‌سایت رسمی المپیک پاریس، بلیت‌های حضور در جایگاه‌های ویژه مراسم افتتاحیه که روز جمعه ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۴ /۵ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰ تا ۲۳:۱۵ برگزار می‌شود، دارای ۶ رده قیمتی متفاوت است: از ۹۰ یورو به ازای هر نفر تا ۲۷۰۰ یورو که در حال حاضر تنها خرید بلیت دو رده ۲۷۰۰ و ۱۶۰۰ یورویی ممکن است. البته ۸۰ نمایشگر بزرگ هم در حاشیه این مسیر مستقر خواهد شد تا هیچ علاقمندی مشاهده صحنه‌های این مراسم را از دست ندهد.  

هر فرد نیز نمی‌تواند بیش از ۴ بلیت برای حضور در جایگاه‌های ویژه مراسم افتتاحیه خریداری کند. از هر حساب کاربری ایجاد شده در وب‌سایت رسمی المپیک هم حداکثر می‌توان ۳۰ بلیت بازی‌ها را خریداری کرد. تا کنون ۳.۲۵ میلیون بلیت از مسابقات المپیک تابستانی ۲۰۲۴ فروش رفته است که خریدار دو سوم آنها مردم فرانسه بوده‌اند. 

حدود ۵۰ درصد از بلیت‌های فروش رفته ۵۰ یورو یا کمتر قیمت داشته‌اند و بیش از ۴۰۰ هزار بلیت ۲۴ یورویی نیز به عنوان کف قیمت بلیت فروخته شده است. 

اما هنوز هم امکان خرید بلیت بازی‌های المپیک پاریس وجود دارد، برای تماشای مسابقات بوکس و دو و میدانی در پاریس یا مسابقات فوتبال زنان و مردان که در استادیوم شهرهای لیون، نیس و سنت‌اتین برگزار می‌شود و نیز بازی‌های هندبال و بسکتبال که تعدادی از آنها در سالن‌های شهر لیل برگزار می‌شود. حداقل قیمت بلیت این مسابقات ۲۴ یورو است که برای حضور در جایگاه ویژه استادیوم به ۱۰۰ یورو می‌رسد. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

هر چند حضور در این شهرها برای تماشای مسابقات المپیک لذت تجربه حال و هوای پاریس را ندارد ولی حتما از نظر هزینه بسیار هم قابل توجیه است. چون که در حاضر، قیمت تور یک شب اقامت در اتاق دو تختهٔ هتل سه ستاره در پاریس به همراه دریافت بلیت تماشای یک رویداد ورزشی در وب‌سایت رسمی المپیک پاریس برای هر نفر ۴۹۰ یورو است. این رقم تنها شامل هزینه اقامت در هتل بدون لحاظ هزینه شام و ناهار و رفت و آمد به فرانسه می‌شود ولی هزینه بلیت مسابقه و استفاده از حمل و نقل عمومی در پاریس را شامل می‌شود. 

در حال حاضر، حدود ۹۰ درصد ظرفیت هتل‌های پاریس برای ایام برگزاری المپیک تکمیل شده و نرخ اقامت شبانه در برخی‌ هتل‌های دو ستاره دارای ظرفیت در مرکز شهر به بیش از هزار یورو رسیده است. 

اختتامیه این بازی‌ها نیز از ساعت ۲۰ تا ۲۳ روز ۱۱ اوت ۲۰۲۴/ ۲۱ مرداد ۱۴۳۰ در استادیوم فرانسه واقع در سن‌دونی پاریس برگزار می‌شود که بلیت حضور در این مراسم هم از ۴۵ تا ۱۶۰۰ یورو نرخ‌گذاری شده که در حال حاضر تنها خرید دو رده قیمتی ۱۱۰۰ و ۱۶۰۰ یورویی امکان‌پذیر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسابقه ژاپنی‌ها برای صید‌ ماهی قرمز با چمچه‌های کاغذی

کشتار ورزشکاران اسرائیلی در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ؛ آلمان هیات بررسی مجدد تشکیل می‌دهد

یکی از کلاه‌های ناپلئون نزدیک به ۲ میلیون یورو در حراج به فروش رفت