تاریخ‌سازی مدافع تیم ملی فوتبال مراکش؛ نخستین زن با حجاب اختیاری در مسابقات جهانی بازی کرد

فوتبالیست محجبه مراکش در جام جهانی ۲۰۲۳
فوتبالیست محجبه مراکش در جام جهانی ۲۰۲۳ Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نهیله بنزینه، مدافع تیم ملی فوتبال زنان مراکش در جریان مسابقه تیم ملی کشورش با کره جنوبی به عنوان نخستین بازیکن با حجاب در مسابقه‌ای در چارچوب رقابت جهانی بزرگسالان به میدان رفت.

آگهی

خانم بنزینه عضو باشگاه نیروهای مسلح مراکش است که تا کنون هشت بار عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان مراکش را از آن خود کرده است. او در نخستین بازی تیم ملی زنان مراکش در جام جهانی ۲۰۲۳ که به میزبانی مشترک نیوزیلند و استرالیا برگزار می‌شود، از روی نیمکت شاهد باخت ۶ بر صفر تیم کشورش مقابل آلمان بود. 

خانم بنزینه در دومین بازی تیم ملی مراکش که روز یکشنبه در شهر آدلاید و مقابل کره جنوبی برگزار شد، ۹۰ دقیقه بازی کرد و تنها بازیکن زمین بود که کارت زرد گرفت. این بازی با پیروزی یک بر صفر مراکش به پایان رسید.

مدافع تیم ملی فوتبال زنان مراکش در این بازی نه تنها موهای سر خود را پوشانده بود بلکه با استفاده از ساق‌های بلندی دست‌ها و پاهای خود را نیز پوشانده بود. تا پیش از این هیچ بازیکن زنی به صورت محجبه در یک رقابت جهانی فوتبال در سطح بزرگسالان به میدان نرفته بود.

ممنوعیت فیفا برای بازی با پوشش مذهبی که با هدف تامین ایمنی بازیکنان وضع شده بود در سال ۲۰۱۴ و در پی اعتراض گروهای از فعالان حقوق زنان مسلمان و ورزشکاران مسلمان و دولت‌های اسلامی لغو شد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

مراکش اولین کشور عربی است که به جام جهانی فوتبال زنان راه یافته است. غزلان شباک، کاپیتان تیم ملی زنان مراکش در پایان مسابقه با کره جنوبی در این خصوص گفت: «ما مفتخریم که اولین کشور عربی هستیم که در جام جهانی زنان شرکت می‌کنیم. احساس می‌کنیم که مسئولیت بزرگی به دوش داریم و باید تصویر خوبی از خودمان ارائه دهیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام جهانی فوتبال زنان؛ سوئدی‌ها آبی‌پوشان ایتالیا را تحقیر کردند، فرانسوی‌ها از سد برزیل گذشتند

جام جهانی فوتبال زنان؛ توقف آرژانتین مقابل آفریقای جنوبی و پیروزی دشوار چین و انگلستان

جام جهانی فوتبال زنان در روزی پرگل؛ ایتالیا، آلمان و برزیل حریفان را از پیش‌ِرو برداشتند