جام جهانی فوتبال زنان؛ توقف آرژانتین مقابل آفریقای جنوبی و پیروزی دشوار چین و انگلستان

تیم ملی زنان انگلستان با ۱ گل موفق شد دانمارک را شکست دهد
تیم ملی زنان انگلستان با ۱ گل موفق شد دانمارک را شکست دهد Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ادامه مسابقات جام جهانی فوتبال زنان، تیم ملی انگلستان با شکست دانمارک به دومین پیروزی پیاپی خود دست یافت و راه را برای صعود به مرحله بعد هموار کرد.

آگهی

در چارچوب مسابقات جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ که به صورت مشترک در دو کشور استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود از گروه D زنان انگلیسی موفق شدند در دیداری نزدیک و دشوار با یک گل دانمارک را شکست دهند. سه‌شیرها با این برد به دومین پیروزی خود از دومین بازی دست یافتند و با ۶ امتیاز به صدر جدول گروه تکیه زدند. 

در دیگر مسابقه این گروه که یک دیدار طولانی بود و تنها در نیمه دوم آن بیش از ۱۵ دقیقه وقت تلف شده داشت، زنان چینی توانستند در دیداری مهیج و نفس‌گیر با یک گل تیم ملی فوتبال هائیتی را شکست دهند و با ۳ امتیاز همچنان به صعود به مرحله بعد امیدوار بمانند. چینی‌ها که تک گل خود را دقیقه ۷۴ و از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کردند بیش از دو سوم این بازی را با یک یار کمتر بازی کردند چرا که با تصمیم داور، ژانگ روی بازیکن تیم ملی چین در دقیقه ۲۹ از بازی اخراج شده بود. 

چین‌ هرچند در این مسابقه به برتری دست یافت اما همچنان کار سختی برای صعود به مرحله بعدی خواهد داشت چرا که باید در روز آخر مرحله گروهی مقابل انگلستان قدرتمند قرار گیرد. این در حالیست که در بازی همزمان دانمارک ۳ امتیازی با هائیتی بازی می‌کند که بدون امتیاز در قعر جدول حضور دارد. 

در حال حاضر و در پایان بازی‌های روز دوم این گروه، انگلستان با ۶ امتیاز در رده نخست است و دانمارک و چین با ۳ امتیاز در رده‌های دوم و سوم هستند و هائیتی هم بدون امتیاز در رده آخر جدول این گروه حضور دارد. 

اما در دیگر بازی روز جمعه و در چارچوب مسابقات گروه G دو تیم آرژانتین و آفریقای جنوبی به مصاف یکدیگر رفتند. زنان آرژانتینی که در روز نخست مغلوب ایتالیا شده بودند امیدوار بودند با پیروزی در مقابل حریف خود، بتوانند همچنان شانس صعود خود را زنده نگه دارند. اما بازی آن‌طور که آلبی سلسلته امیدوار بود پیش نرفت و این آفریقای جنوبی بود که در دقایق۳۰ و ۶۶ دو بار دروازه حریف خود را باز کرد تا بازی با نتیجه ۲-۰ ادامه یابد. 

با این حال آرژانتینی‌ها امید خود را از دست ندادند و با حملات فراوان موفق شدند در دقایق ۷۴ و ۷۹ گل‌های خورده را جبران کنند تا این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی ۲-۲ به پایان برسد. این مساوی بیشتر دو تیم دیگر این گروه یعنی ایتالیا و سوئد را خوشحال کرد که هر دو ۳ امتیازی هستند. این دو تیم که در حال حاضر بنا به تفاضل گل در رده‌های اول و دوم ایستاده‌اند فردا، شنبه در مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. 

آرژانتین که بازی نخست را به ایتالیا باخته، چشم امید به شکست سوئد دوخته است تا در روز پایانی آرژانتینی‌ها با شکست سوئد بتوانند به دور بعدی صعود کنند. 

مسابقات جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ که برای نخستین بار در آن ۳۲ تیم حضور دارند به صورت مشترک در دو کشور استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود. در پایان مرحله گروهی دو تیم برتر ۸ گروه به مرحله یک هشتم نهایی راه می‌یابند و بازی‌ها تا فینال به صورت تک حذفی ادامه می‌یابد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ایالات متحده آمریکا که در دور قبل هم با شکست هلند به مقام قهرمانی رسید به همراه همین تیم دو مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی این بازی‌ها هستند. علاوه بر این دو تیم، کشورهایی چون آلمان، ژاپن و فرانسه را هم می‌توان در زمره دیگر تیم‌های قدرتمند این تورنمنت دانست که بخت بالایی برای پیشروی تا مراحل پایانی این مسابقات دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام جهانی زنان ۲۰۲۳؛ ایتالیا و آرژانتین حذف شدند، انگلستان چین را گلباران کرد

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟

کارت آبی در فوتبال حرفه‌ای؛ جیانی اینفانتینو مخالفت کرد