۱۰۰ هزار امضا پای کمپین حمایت از آزادی شهروند فرانسوی زندانی در ایران

پرچم ایران و فرانسه
پرچم ایران و فرانسه Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیته حمایت از لوئی آرنو، فرانسوی بازداشت شده در ایران می‌گوید طی دو هفته بیش از ۱۰۰ هزار امضا در حمایت از او جمع‌آوری کرده است.

آگهی

این شهروند فرانسوی که از سپتامبر سال گذشته در ایران زندانی شده همچنان سرنوشت نامشخصی دارد و مشخص نیست چه زمانی می‌تواند ایران را ترک کند. کمیته حمایت از آرنو روز چهارشنبه اعلام کرد که در طومار آنلاینی که از ۱۶ ژوئیه به راه افتاده تا کنون ۱۰۱ هزار و ۳۱۹ امضا جمع آوری شده و از دولت فرانسه خواسته شده برای آزادی آرنو اقدامات لازم را شدت بخشد. 

آرنو ۳۵ ساله، در ژوئیه ۲۰۲۲ برای تحقق رویای خود برای سفر در جاده ابریشم مسیر خود را آغاز و از کشورهای ایتالیا، یونان، ترکیه، گرجستان و ارمنستان عبور کرده بود. او به همراه چند همسفر خود از کشورهای لهستان، ایران و ایتالیا وارد ایران شد اما در ۲۸ سپتامبر از سوی مقام‌های ایرانی بازداشت شدند. 

گروه حمایت از آقای آرنو می‌گوید دلیل بازداشت او مشخص نیست و باید هرچه سریعتر این شهروند فرانسوی آزاد شود. همچنین در این بیانیه آمده است که در حالی که هموطنان اروپایی وی از آن زمان آزاد شده اند، لوئي همچنان در زندان اوین نگهداری می شود، بدون اینکه اتهامات او به صورت مشخص تعیین شود.

این بیانیه همچنین می‌افزاید: « در مواجهه با این وضعیت نگران کننده، ما از دولت و دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم تلاش‌های خود را برای آزادی آرنو تشدید کنند.» 

این کمیته نگران «پیامدهای روانی و جسمی اثرات جبران ناپذیری است که این بازداشت طولانی مدت» می‌تواند بر آرنو داشته باشد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

جمهوری اسلامی ایران بیش از ده‌ها اتباع غربی را که عمدتا دو تابعیتی هستند، بازداشت کرده است و در ادامه در مقابل آزادی زندانیان خود در کشورهای اروپایی به آنها اجازه خروج از زندان و ترک ایران داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتشار گزارشی درباره یک «مقام اتحادیه اروپا» که بیش از ۵۰۰ روز در ایران زندانی است

خواهر شهروند فرانسویِ زندانی در ایران به ماکرون نامه نوشت

بیست سال پس از افشای آزار در ابوغریب؛ شکایت زندانیان پیشین در دادگاه بررسی می‌شود