ادامه شگفتی‌ها در جام جهانی فوتبال زنان؛ آلمان هم مانند برزیل، آرژانتین و ایتالیا حذف شد

آلمان با توقف مقابل کره جنوبی از راه‌یابی به مرحله بعدی جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ باز ماند
آلمان با توقف مقابل کره جنوبی از راه‌یابی به مرحله بعدی جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ باز ماند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با صعود تیم‌های مراکش و کلمبیا مرحله گروهی جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ به پایان رسید و ۱۶ تیم راه‌یافته به دور بعدی مشخص شدند.

آگهی

در روز پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۳ زنان که به صورت مشترک در دو کشور استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود دو بازی باقیمانده از گروه H برگزار شد. در این چارچوب دو تیم آلمان و کره جنوبی به مصاف یکدیگر رفتند و کلمبیا که از پیش صعود خود را قطعی کرده بود با مراکش دیدار کرد. 

آلمان که از دو بازی پیشین خود یک پیروزی و یک شکست کسب کرده بود، می‌توانست با برد مقابل نماینده آسیا به مرحله بعدی این مسابقات راه یابد اما سونامی حذف تیم‌های بزرگ در این رقابت‌ها ادامه یافت و آلمانی‌ها نتوانستند به نتیجه‌ای بهتر از ۱-۱ در مقابل کره جنوبی دست یابند. 

در دیگر مسابقه این گروه هم کلمبیا در حالی به مصاف مراکش رفت که از پیش صعود خود را قطعی کرده بود. در مقابل اما مراکشی‌ها که پیشتر با ۶ گل مقابل آلمان شکست خورده بودند، باید هم کلمبیا را می‌بردند و هم در انتظار توقف ژرمن‌ها مقابل کره جنوبی می‌ماندند. در کمال شگفتی اما هر دو این اتفاقات رخ داد.

 مراکش در یک بازی بسیار حساس موفق شد با نتیجه ۱-۰ نماینده قاره آمریکای جنوبی را شکست دهد و مانند کلمبیا ۶ امتیازی شود. با این حال کلمبیا به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر گروه قرار گرفت و مراکش به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی فوتبال زنان راه یافت. 

آلمان اما با این تساوی با ۴ امتیاز از صعود به مرحله بعد باز ماند و پس از ایتالیا، آرژانتین و برزیل یکی دیگر از بزرگان فوتبال جهان باشد که زنانش در همین مرحله گروهی از دور رقابت‌ها کنار می‌روند. کره جنوبی هم با همین یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفت و با رقابت‌ها خداحافظی کرد. 

بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی

در پایان مرحله گروهی ۱۶ تیم به مرحله بعدی صعود کردند که بازی‌های این مرحله از روز شنبه ۵ اوت آغاز خواهد شد و تیم‌های راه یافته به این مرحله مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. بر این اساس بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال زنان به شرح زیر خواهد بود: 

سوئیس - اسپانیا

ژاپن - نروژ

هلند - آفریقای جنوبی 

سوئد - ایالات متحده آمریکا

انگلستان - نیجریه

استرالیا - دانمارک 

کلمبیا - جامائیکا

فرانسه - مراکش 

احتمالا مسابقه دو تیم آمریکا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی و سوئد که توانست در مرحله مقدماتی هر سه مسابقه خود را با پیروزی پشت سر بگذارد یکی از حساس‌ترین بازی‌ها و شاید هم فینال زودرس این تورنمنت خواهد بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ که به صورت مشترک در دو کشور استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود، برای نخستین بار ۳۲ تیم حضور داشتند و پس از پایان مرحله گروهی، ۱۶ تیم برتر گروه‌های هشت گانه به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند. از این مرحله به بعد بازی‌ها به صورت تک حذفی پی گرفته می‌شود تا به مرحله نیمه نهایی و ۴ تیم برتر برسیم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام جهانی فوتبال زنان؛ اسپانیا و سوئد راهی نیمه نهایی شدند

جام جهانی فوتبال زنان؛ نروژ با شش‌تایی کردن فیلیپین، نیوزیلندِ میزبان‌ را حذف کرد

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟