جام جهانی فوتبال زنان؛ نروژ با شش‌تایی کردن فیلیپین، نیوزیلندِ میزبان‌ را حذف کرد

صحنه به ثمر رسیدن یکی از گل‌های مسابقه نروژ و فیلیپین
صحنه به ثمر رسیدن یکی از گل‌های مسابقه نروژ و فیلیپین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رقابت‌های جام جهانی فوتبال زنان روز یکشنبه با انجام دیدار دوم تیم‌های گروه اچ (H) و بازی سوم گروه نخست (A) پیگیری شد که در پایان آنها تیم‌های سوئیس و نروژ به دور حذفی مسابقات صعود کردند.

آگهی

نخستین مسابقه روز یکشنبه را تیم‌های فوتبال زنان کره جنوبی و مراکش برگزار کردند. تک گل این دیدار در دقیقه ۶ و در پی ارسال «حنان آیت حاج» و ضربه سرِ «ابتسام جرايدی» به ثمر رسید.

مراکش که برای نخستین بار به جام جهانی زنان صعود کرده با شکست کره جنوبی و کسب ۳ امتیاز همچنان برای صعود از گروه هشتم مسابقات شانس دارد. مراکش در بازی نخست خود مغلوب کلمبیا شده بود؛ کلمبیایی که روز یکشنبه و در جریان یک بازی پرهیجان موفق شد آلمان را شکست دهد. 

 در حالی که کلمبیا تا دقیقه ۸۹ بازی و با اتکا به گل دقیقه ۵۲ مهاجم خود لیندا کایسدو پیش بود، داور مسابقه در دقیقه ۸۹ بازی یک ضربه پنالتی به سود آلمان اعلام کرد. این ضربه را «الکساندر پوپ» وارد دروازه کلمبیا کرد و بازی را به تساوی کشاند.

اما در دقیقه ۹۷ و در زمان‌های تلف شده بازی، «مانوئلا وانگاس»، دفاع چپ کلمبیا با یک ضربه سرِ تماشایی گل دوم و پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر رساند. 

با این نتایج، کلمبیا با ۶ امتیاز صدرنشین گروه اچ شد. آلمان با ۳ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر به مراکش در جایگاه دوم قرار گرفت و کره جنوبی هم بدون امتیاز قعرنشین گروه هشتم شد.

در بازی پایانی این گروه، کلمبیا و مراکش به دیدار هم می‌روند و آلمان هم با کره جنوبی مسابقه می‌دهد.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

سومین بازی تیم‌های حاضر در گروه نخست این رقابت‌ها هم روز یکشنبه برگزار شد که در اولین دیدار نروژ موفق شد با نتیجه پرگل ۶ بر صفر تیم ملی زنان فیلیپین را شکست دهد. سوفی رومان هاگ، مهاجم تیم نروژ در این باز هت‌تریک کرد و در دقایق ۶، ۱۷ و ۹۵ موفق به گل‌زنی شد. البته تیم فیلیپین از دقیقه ۶۷ و در پی اخراج سوفیا هاریسون ۱۰ نفره شده بود. 

دیگر دیدار این گروه نیز با تساوی بدون گل نیوزیلندِ میزبان و سوئیس به پایان رسید تا نروژ (۵+) به دلیل تفاضل گل بیشتر موفق به حذف نیوزیلند چهار امتیازی شود و به دور حذفی مسابقات صعود کند. سوئیس نیز  با کسب ۵ امتیاز به عنوان تیم نخست گروه ای (A) صعود کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه شگفتی‌ها در جام جهانی فوتبال زنان؛ آلمان هم مانند برزیل، آرژانتین و ایتالیا حذف شد

جام جهانی فوتبال زنان؛ جدال فینالیست‌های دوره قبل برنده نداشت

ادامه درخشش زنان ایرانی در بازی‌های آسیایی؛ کسب مدال در دوچرخه‌سواری، قایقرانی و تکواندو