اسپانیا با شکست سوئد برای نخستین بار به فینال جام جهانی زنان صعود کرد

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳
جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اسپانیا به عنوان نخستین تیم به مرحله فینال جام جهانی فوتبال زنان راه یافت. ۱۵ دقیقه آخر مسابقه کاملا نفس‌گیر بود و سه گل میان دو تیم رد و بدل شد. تیم دوم مرحله فینال، فردا بعد از بازی میان استرالیا و انگلیس مشخص خواهد شد.

آگهی

دقیقه ۸۱ سلما پارالوئلو از تیم اسپانیا یک گل به ثمر رساند. ۷ دقیقه بعد، ربکا بلومکویست از تیم سوئد به دنبال تلافی برآمد و به این ترتیب دو تیم مساوی شدند. البته این نتیجه مساوی تنها یک دقیقه دوام آورد. دقیقه ۸۹ بازی، اولگا کارمونا یک گل دیگر از نقطه کرنر برای اسپانیا به ثمر رساند که باعث شد اسپانیا به مرحله فینال برسد. 

AFP
جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳AFP

اسپانیا در حالی به مرحله نهایی راه یافته است که برخی از ستارگان این تیم به دلیل اختلاف با خورخه ویلدا، سرمربی تیم ملی، در این دوره از رقابت‌های جام جهانی حضور پیدا نکردند. 

در سری این مسابقات، سوئد موفق شده بود تیم ملی آمریکا، مدافع قهرمانی و ژاپن قهرمان سال ۲۰۱۱ را حذف کند، اما از پس اسپانیا برنیامد. 

همچنین این اولین باری است که اسپانیا موفق شده با شکست سوئد به فینال جام جهانی زنان راه پیدا می‌کند. 

پارالوئلو به عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد. این در حالی است که او از دقیقه ۵۷ وارد بازی شد اما توانست دروازه حریف را باز کند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

آمار بازی نشان می‌دهد ۵۸ درصد مالکیت توپ برای اسپانیا و ۴۲ درصد برای سوئد بوده است. هر دو تیم سه کرنر پرتاب کردند. میزان خطا در بازی ۷ مورد برای اسپانیا و ۱۴ مورد برای سوئد بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام جهانی فوتبال زنان؛ اسپانیا یا انگلستان؟ یکی از این دو تیم برای نخستین بار قهرمان جهان می‌شود

پیروزی سوسیالیست‌های اسپانیا با کمک حزب پوجدمون؛ افزایش امیدها برای نخست‌وزیری دوباره سانچز

بازگشت روماریو به زمین فوتبال؛ ستاره برزیلی هم‌بازی پسرش می‌شود