پسربچه‌ اسپانیایی پس از هشت ساعت چسبیدن به درخت از سیل نجات یافت

دو خودرو پس از وقوع سیل در نزدیکی بارگاس در استان تولدو، مرکزی اسپانیا، دوشنبه ۴ سپتامبر ۲۰۲۳
دو خودرو پس از وقوع سیل در نزدیکی بارگاس در استان تولدو، مرکزی اسپانیا، دوشنبه ۴ سپتامبر ۲۰۲۳ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک پسر ۱۰ ساله اسپانیایی پس از هشت ساعت چسبیدن به درخت برای در امان ماندن از سیل، نجات یافت.

آگهی

گفته می‌شود این پسر بچه همراه خانواده‌اش برای تعطیلات به خانه ییلاقی خود درغرب مادرید سفر کرده بود. خانواده او با شروع طوفان و از ترس وقوع یک سیلاب احتمالی یکشنبه شب برای بازگشت به خانه سوار خودرو شدند اما دیری نپایید که طوفان شدت گرفت و سیل خودروی آن‌‌ها را با خود برد. فردای آن روز این پسربچه در حالی که کثیف شده بود و آثار کبودی روی بدنش دیده می‌شد، زنده پیدا شد، اما همچنان از والدین و خواهرش خبری نیست.

یکی از مقامات شهر مادرید به خبرنگاران گفته است این پسر ۱۰ ساله تا صبح «روی درخت نشسته بود».

در پی وقوع سیل در اسپانیا دست کم ۵ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

رسانه‌های اسپانیایی می‌گویند پلیس در حین تلاش برای یافتن مردی در جاده‌ای در نزدیکی شهر بارگاس، در نهایت جسد او را یافتند. امدادگران نیز جسم بی‌جان مرد دیگری را در شهر کاساروبیوس دل مونته پیدا کردند. گمان می‌رود که او در آسانسور یک پارکینگ عمومی غرق شده باشد.

علاوه بر این پلیس بعدازظهر دوشنبه از کشف جسد مردی حدودا ۵۰ ساله در نزدیکی رودخانه‌ای در شهر کامارنا در استان تولدو خبر داد.

در همین حال، دو نفر که برای کوهنوردی در استان هوئسکا در شمال شرق اسپانیا رفته بودند نیز بر اثر بارش شدید باران جان باختند. گفته می‌شود سه نفر دیگر نیز در این منطقه مفقود شده‌اند.

سیستم هشدار تلفن همراه

قبل از شروع بارندگی‌های شدید، مقامات با به صدا درآوردن آژیر هشدار و ارسال پیامک به تلفن‌ همراه مردم مادرید آن‌ها را از وضعیت اضطراری شهر مطلع کردند. این اولین بار بود که مقامات از سیستم هشدار تلفن همراه استفاده می‌کردند.

با اعلام وضعیت هشدار، چندین سالن سینما در اوایل روز یکشنبه تعطیل شدند و بازی فوتبال بین اتلتیکو مادرید و سویا به حالت تعلیق درآمد.

Paul White/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
پیام هشدار ارسال شده به تلفن‌‌های همراه در مادرید، اسپانیا، یکشنبه، ۳ سپتامبر ۲۰۲۳Paul White/Copyright 2023 The AP. All rights reserved

اختلال در خطوط ریلی

پس از وقوع این حادثه، تعدادی از خطوط مترو در مادرید در ساعات شلوغی صبح روز دوشنبه به دلیل سیل ناشی از باران‌های شدید بسته شدند، اگرچه تا اواسط بعد از ظهر همه آن‌ها دوباره باز شدند.

اپراتور راه آهن «Renfe» اعلام کرد: «خطوط ریلی قطار‌های تندرو بین مادرید و منطقه جنوبی اندلس و منطقه ساحل شرقی والنسیا که روز یکشنبه بسته شده بودند، روز دوشنبه دوباره بازگشایی شدند، اگرچه قطارها در برخی بخش‌ها با سرعت کمتری حرکت خواهند کرد.»

AP Photo
جمعه ۱ سپتامبر ۲۰۲۳، یک زن هنگام عبور از یک منطقه عابر پیاده در هنگام بارش باران شدید در پامپلونا، شمال اسپانیاAP Photo

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

بارندگی‌های شدید که از روز یک‌شنبه آغاز شده بود از صبح روز دوشنبه کاهش یافته است. اداره هواشناسی اسپانیا نیز سطح هشدار خود را برای منطقه مادرید از قرمز به زرد کاهش داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیل در کره شمالی؛ کیم جونگ اون از «سوء مدیریت» مسئولان خشمگین است

سیل در آلاسکا؛ «طغیان یخبندان» زندگی ۱۵ میلیون نفر در جهان را تهدید می‌کند

سیل و گرمای بی‌سابقه در چین؛ تصاویر نجات راننده خودرویی از مرگ