حمایت کاپیتان‌های تیم ملی فوتبال مردان اسپانیا از جنی هرموسو؛ «رفتار روبیالس غیرقابل قبول بود»

تیم ملی فوتبال مردان اسپانیا
تیم ملی فوتبال مردان اسپانیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاپیتان های تیم ملی مردان اسپانیا در حمایت از تیم قهرمان جام جهانی زنان، «رفتار غیرقابل قبول» لوئيس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور را محکوم کردند.

آگهی

این اولین بیانیه عمومی بازیکنان برتر اسپانیا در برابر روبیالس پس از بوسیدن زورکی لب‌های جنی هرموسو پس از فینال جام جهانی بود.

روبیالس به طور موقت توسط فیفا تعلیق شده و به دلیل رفتاری که طوفانی از انتقادها را برانگیخت و به درخواست‌های گسترده برای استعفای او منجر شد، با یک پرونده دولتی هم مواجه است.

آلوارو موراتا که بعد از خداحافظی بازیکنان باتجربه‌تر لاروخا یکی از کاپیتان‌های این تیم محسوب می‌شود در یک کنفرانس خبری در مقر تیم ملی در مادرید گفت: «ما می‌خواهیم یک بار دیگر اعلام کنیم که به تیم ملی زنان اسپانیا که در استرالیا قهرمان جام جهانی شد افتخار می‌‌کنیم و به آنها صمیمانه تبریک می‌گوییم. این افتخاری تاریخی و پیروزی بسیار باارزش است که الهام‌بخش زنان زیادی خواهد بود» 

موراتا در حالی که در کنارش سزار آزپلیکوئتا، رودری و مارکو آسنسیو، دیگر کاپیتان‌های تیم ملی را داشت در ادامه گفت: «ما قاطعانه رفتار نادرست و غیرقابل قبول آقای روبیالس، رئيس فدراسیون فوتبال را رد می‌کنیم.» 

در ادامه این نشست خبری در بیانیه مشترک کاپیتان‌ها که موراتا وظیفه خواندنش را داشت آمده است: «ما قاطعانه و بدون ابهام در کنار ارزش‌هایی هستیم که این ورزش نشان‌دهنده آن است. فوتبال اسپانیا باید نیروی محرکه‌ای برای احترام، الهام بخشیدن و تنوع باشد و باید با رفتارش چه در داخل و چه خارج از زمین، الگو به شمار آید.»

این بازیکنان تیم ملی اسپانیا همچنین تاکید کردند که رفتار روبیالس، پیروزی تیم ملی زنان این کشور را خدشه‌دار کرده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بازیکنان تیم ملی اسپانیا در حالی نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند که لاروخا خود را برای مسابقات مقدماتی جام ملت‌های اروپا مقابل گرجستان و قبرس آماده می‌کند. این بازیکنان همچنین در ادامه با اشاره به اینکه بیش از این نمی‌خواهند در مورد روبیالس صحبت کنند، تاکید کردند که با توجه به اهمیت چالش‌های پیش رو قصد دارند از این پس بر روی مسائل ورزشی تمرکز کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

دادگاه بوسه زورکی؛ روبیالس حتی حق ندارد از ۲۰۰ متری هرموسو هم بگذرد

رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیای اسپانیا: در آستانه بازپس‌گیری کنترل منطقه هستیم