دادگاه بوسه زورکی؛ روبیالس حتی حق ندارد از ۲۰۰ متری هرموسو هم بگذرد

دادگاه لوئیس روبیالس، رئيس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا
دادگاه لوئیس روبیالس، رئيس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا Copyright Manu Fernandez/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
Copyright Manu Fernandez/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دفتر دادستانی ایالتی اسپانیا می‌گوید لويس روبیالس، رئيس پیشین فدراسیون فوتبال این کشور هنگام بازجویی توسط قاضی در مورد بوسیدن لب‌های جنی هرموسو، هرگونه تخلف را رد کرده است.

آگهی

روبیالس در مراسم اهدای جوایز پس از قهرمانی تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۳، بدون رضایت لب‌های جنی هرموسو بازیکن این کشور را بوسیده بود. 

دفتر دادستانی ایالتی با اشاره به اینکه جلسه نخست بررسی پرونده آقای روبیالس یک ساعت بوده تاکید کرد این جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شده است. دادستان‌های ایالتی اسپانیا هفته گذشته رسما آقای روبیالس را به تجاوز جنسی و یک عمل اجباری متهم کردند. به گفته هرموسو، روبیالس او را تحت فشار قرار داد تا پس از بالا گرفتن این رسوایی در گفتگو با رسانه‌ها بگوید که این بوسه با رضایت طرفین صورت گرفته است. 

نه روبیالس و نه وکیل مدافع او، اولگا توباو پس از پایان جلسه دادگاه با خبرنگاران صحبت نکردند. در مقابل اما کارلا وال ای دوران، وکیل خانم هرموسو تاکید کرد که از جلسه نخست دادگاه راضی بوده است. 

وال ای دوران همچنین در ادامه گفت: «ما همچنان تاکید داریم که این بوسه بدون موافقت انجام شده و به لطف تصاویر تلویزیونی کل کشور و حتی جهان توانستند مشاهده کنند که هیچ نوع رضایتی در این بوسه نبوده و ما این را در دادگاه اثبات خواهیم کرد.» 

دادستان‌های ایالتی از قاضی فرانسیسکو د خورخه خواسته بودند تا اجازه ندهند آقای روبیلاس از فاصله‌ای ۵۰۰ متری بیشتر به هرموسو نزدیک شود. همچنین از قاضی خواسته شده که روبیالس هر ۱۵ روز یک بار به دادگاه مراجعه کند تا اطمینان حاصل شود که از کشور فرار نمی‌کند. با این حال قاضی موافقت کرد که محدودیت ۲۰۰ متری وضع شود و روبیالس نتواند به هرموسو از آن نزدیک‌تر شود. 

روبیلاس ۴۶ ساله سرانجام روز یکشنبه پس از فشارهای شدید از سوی فیفا و مقام‌های دولت اسپانیا از سمت خود کنار رفت. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

طبق قانون رضایت جنسی که سال گذشته در اسپانیا تصویب شد، روبیالس در صورت مجرم شناخته شدن به اتهام تجاوز جنسی، ممکن است با جریمه نقدی یا محکومیت یک تا چهار سال زندان روبرو شود. قانون جدید تفاوت بین «آزار و اذیت جنسی» و «تجاوز جنسی» را حذف کرد و هر گونه عمل جنسی بدون رضایت را جرم‌انگاری کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمایت کاپیتان‌های تیم ملی فوتبال مردان اسپانیا از جنی هرموسو؛ «رفتار روبیالس غیرقابل قبول بود»

تهدید بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا: تا روبیالس کنار نرود، بازی نخواهیم کرد

رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیای اسپانیا: در آستانه بازپس‌گیری کنترل منطقه هستیم