تحول بهداشت و درمان در قطر؛ در هر گام یک بیمارستان جدید و مجهز

تحول بهداشت و درمان در قطر؛ در هر گام یک بیمارستان جدید و مجهز
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت تا سال ۲۰۳۵ حدود ۱۲.۹ میلیون کارشناس درزمینهٔ بهداشت‌ودرمان نیاز است، که شامل پزشک، پرستار، ماما و دیگر کارشناسان می‌شود.

آگهی

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت تا سال ۲۰۳۵ حدود ۱۲.۹ میلیون کارشناس درزمینهٔ بهداشت‌ودرمان نیاز است، که شامل پزشک، پرستار، ماما و دیگر کارشناسان می‌شود.

کمک به جوانان برای اشتغال در حوزهٔ بهداشت و درمان

دوحه به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به یکی از کانون‌های جهانی بهداشت و درمان است. «مرکز رشد اشتغال قطر» پنجمین طرح خود را با عنوان «حرفهٔ من-آیندهٔ من» آغاز کرده که برای دانش‌آموزان، در حوزه‌های مختلفی از جمله بهداشت‌ودرمان امکان تجربهٔ حرفه‌ای فراهم می‌کند تا برای آینده‌شان آگاهانه تصمیم بگیرند.

کارشناسان معتقدند که امنیت شغلی در حوزهٔ بهداشت‌ودرمان بالاست چون تقاضای جهانی زیادی دارد.

دانش‌آموزان می‌توانند از نزدیک با بیش از یکصد حرفهٔ مختلف آشنا شوند تا ببیند که برای نمونه کار در جایی نظیر مرکز درمانی حماد چگونه است. آنان می‌توانند در محیط بگردند و با کارکنان گفتگو کنند تا برای آیندهٔ شغلی‌شان دیدگاه روشنی پیدا کنند.

مرض قند؛ بیماری در حال رشد

پژوهش تازه‌ای نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۵۰ حدود ۱/۳ میلیارد نفر مبتلا به دیابت خواهند بود و اهالی خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا بسیار مستعد ابتلا به دیابت‌اند. هرچند دیابتِ نوع دوم یک بیماری مادام‌العمر تلقی می‌شود، با تغییر سبک زندگی می‌توان وضعیت بیمار را بهبود بخشید.

دکتر ریاض مالک، پژوهشگر ممتاز حوزهٔ پزشکی در قطر معتقد است علت اصلی دیابتِ نوع دوم در بیش از ۷۰ درصدِ موارد اضافه‌وزن، تغذیهٔ نادرست، و عدم تحرک است.

او همچنین معتقد است که پیشگیری را باید از ریشه‌ یعنی با آموزش‌وپرورش آغاز کرد تا کودکان اضافه‌وزن پیدا نکنند. و به بیماران دیابتی توصیه می‌کند که : «مراقب چهار چیز خطرناک باشید، یعنی پاستا، سیب‌زمینی، نان، و برنج. این چیزها را کمتر بخورید و سعی کنید فاصلهٔ آخرین وعدهٔ غذای هر روز و اولین وعدهٔ غذای روز بعد دست‌کم ۱۴ تا ۱۸ ساعت باشد. این کار سوخت‌وساز بدن را بهبود می‌دهد، و نه‌تنها باعث کاهش وزن که باعث بهبود علائم دیابت می‌شود.»

بیمارستان‌های مجهز و پیشرو

مسئولان بهداشت‌ودرمانِ قطر می‌خواهند بیمارستان‌هایی فوق‌تخصصی و پیشرو بنا کنند که پذیرش و درمان بیماران را متحول کند، و با این کار می‌خواهند از بازار عظیم این حوزه که بناست سال آینده گردشی ۱۲ میلیارد دلاری داشته باشد بهره‌مند شوند.

بیمارستان جدیدِ اَمان از مراقبت‌های پزشکی فوق‌العاده، دستگاه‌های پیشرفته، و پزشکان معتبر بین‌المللی برخوردار است و با هدف ارائهٔ خدمات ممتاز برپا شده است. مدیریت این مرکز با ارائهٔ خدمات پذیرایی ایده‌ئال در پی جلب رضایت کامل بیماران است.

در این بیمارستان مجلل همه چیز از مراقبت پزشکی، تا رنگ‌آمیزی فضا و توجه به جزئیات و پزشکی کل‌نگر، مد نظر قرار گرفته تا استرس بیماران به حداقل برسد. طبق مطالعات،‌ پشتیبانی پس از عمل بر بهبود بیمار مؤثر است، و ازاین‌رو این کار در بیمارستان امان نقش کلیدی دارد. همچنین در تهیهٔ دستگاه‌های پیشرفتهٔ بخش‌های مختلفِ بیمارستان سرمایه‌گذاری هنگفتی صورت گرفته است.

بیمارستان امان، نخستین مؤسسهٔ خارج از بریتانیاست که به اطلاعات شبکهٔ درمانیِ خصوصیِ ایمپریال کالج دسترسی دارد، کانون معتبری که امکان مشاورهٔ پزشکی را برای درمان سریع بیمار یا انجام عمل جراحی‌ فراهم می‌کند.

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

حفظ میراث فرهنگی و طبیعی در قطر به یاری دانش و فناوری