اردوغان: مذاکرات ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا در حال احتضار است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی پیش از سفر به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل مذاکرات پیوستن آنکارا به اتحادیه اروپا را «در حال احتضار» خواند.

آگهی

وی با انتقاد شدید از اتحادیه اروپا گفت که اروپا «به دنبال دور شدت از ترکیه» است. آقای اردوغان در سخنان خود تاکید کرد که ترکیه «در حال بررسی شرایط است» و «آنکارا می‌تواند مسیر دیگری در پیش بگیرد.»

موضع‌گیری آقای اردوغان پس از آن انجام می‌شود که اولیویه وارهلی، کمسیر اروپایی در گسترش اتحادیه اروپا از ترکیه خواسته بود تا اقدامات بیشتری در زمینه توسعه دموکراسی انجام دهد.

آقای وارهلی در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا گفته بود: «مواردی که در زمینه دموکراسی و حکومت قانون باید محقق شوند بسیار روشنند» و آنکار «هنوز نتوانسته آنها را محقق کند.» 

ترکیه ابتدا در سال ۱۹۸۷ تقاضای عضویت در اتحادیه اقتصادی اروپا را ارایه داد و سپس در سال ۱۹۹۹، پس از تشکیل اتحادیه اروپا به طور رسمی خواستار پیوستن به آن شد. با این وجود، پس از گذشته ۲۴ سال بروکسل می‌گوید که آنکارا هنوز شرایط لازم برای پیوستن به اتحادیه اروپا را فراهم نکرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان: بمباران بیمارستان‌ یا کشتن کودکان توجیهی ندارد؛ شولتس: حماس مسئول بحران انسانی در غزه است

اوکراین یک قدم دیگر برای پیوستن به اتحادیه اروپا نزدیک‌تر شد؛ مذاکرات رسمی الحاق امسال آغاز می‌شود؟

دیدار هنیه با اردوغان؛ آیا ترکیه نقش قطر را در میانجی‌گری میان حماس و اسرائیل برعهده می‌گیرد؟