محمدجعفر مرادی رکورد ماراتن ایران را در برلین جابجا کرد

محمدجعفر مرادی، رکورددار ماراتن ایران
محمدجعفر مرادی، رکورددار ماراتن ایران Copyright تسنیم
Copyright تسنیم
نگارش از امید لهبی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محمدجعفر مرادی، دونده ایرانی روز یکشنبه توانست در مسابقه ماراتن برلین با ثبت زمان ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه و ۱۴ ثانیه رکورد ایران را جابجا کند.

آگهی

او در جدول کلی مسابقه برلین در رده چهل و هشتم قرار گرفت که بهترین نتیجه ماراتن در تاریخ ایران به شمار می‌رود.

رکورد قبلی ایران با زمان ۲ ساعت ۱۷ دقیقه و ۴۱ ثانیه در اختیار همین دونده قرار داشت که در سال ۱۳۹۳ خورشیدی در مسابقه دبی به ثبت رسیده بود.

در بخش زنان نیز تیگیست آصفه از اتیوپی با ۲ ساعت ۱۱ دقیقه و ۳۵ ثانیه رکورد ماراتن زنان را ۲ دقیقه ۱۰ ثانیه جابجا کرد و به مقام نخست دست یافت. شیلا کپ کیرویی از کنیا و ماگدانلا شاوری از تانزانیا به ترتیب دوم و سوم شدند.

آسوشیتدپرس
تیگیست آصفه دونده اتیوپیاییآسوشیتدپرس

اما در رده‌بندی کلی الیود کیپچوگه، دونده کنیایی و رکورددار ماراتن جهان با ثبت زمان ۲ ساعت و ۲ دقیقه و ۴۲ ثانیه به مقام نخست دست یافت.

این دونده ۳۸ ساله که آخرین سال‌های زندگی حرفه‌ای خود را می‌گذراند در سال ۲۰۱۹ در ماراتن برلین مسافت ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متری مسابقه را در ۲ ساعت ۲ دقیقه و ۳۷ ثانیه به اتمام رساند و رکورد جهانی این رشته را به نام خود ثبت کرد.

آسوشیتدپرس
الیود کیپچوگه، دونده کنیاییآسوشیتدپرس

در مسابقه ۲۰۲۳ برلین کنت (ونسان) کیپکموا کنیایی، با ۲ ساعت و ۳ دقیقه و ۱۳ ثانیه به مقام دوم رسید و پس از او تادس تاکله با اختلاف ۱۱ ثانیه مدال برنز را ازآن خود کرد.

ماراتن برلین یکی از پرطرفدارترین مسابقات ماراتن جهان است و هر ساله بهترین دونده‌های جهان برای ثبت رکوردهای جدید در آن به رقابت می‌پردازند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانش‌آموز کانادایی رکورد جهانی دو ۴۰۰ متر داخل سالن را شکست

نخستین مرد ایرانی موفق به صعود به مرتفع‌ترین قله قطب جنوب شد

الیود کیپچوگه، دونده کنیایی رکورد ماراتن را شکست