تیراندازی در روتردام هلند؛ دانشجوی مسلح ۲ نفر را کشت

تیراندازی در یک مرکز پزشکی دانشگاهی در روتردام هلند
تیراندازی در یک مرکز پزشکی دانشگاهی در روتردام هلند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مردی مسلح که پلیس هلند او را دانشجو معرفی کرده روز پنجشنبه با تیراندازی در کلاس درس یک بیمارستان دانشگاهی در روتردام و نیز آتش گشودن به سوی منزلی مسکونی در مجاورت این محل یک استاد مرد و یک زن را کشت.

آگهی

پلیس روتردام در یک کنفرانس خبری که به صورت زنده از تلویزیون پخش شد، اعلام کرد که فرد مظنون در این تیراندازی یک دانشجوی ۳۲ ساله است.

به گزارش پلیس، وی ابتدا با شلیک به زنی ۳۹ ساله در منزلی مسکونی واقع در محله خود وی را کشت و دختر ۱۴ ساله‌اش را به شدت مجروح کرد.

مرد مسلح پس از آتش زدن خانه زن مقتول، به بیمارستان دانشگاهی روتردام رفت و در آنجا با ورود به یک کلاس درس به روی مدرس ۴۶ ساله کلاس آتش گشود و وی را به ضرب گلوله کشت.

مهاجم سرانجام در نزدیکی بیمارستان، مکانی که در آنجا نیز با انگیزه‌ای نامشخص اقدام به تیراندازی کرده بود، دستگیر شد.

احمد ابوطالب، شهردار هلندی-مراکشی روتردام ضمن ابراز «بهت از این حادثه هولناک» گفت: تیراندازی در دو مکان مختلف در شهر صورت گرفته و بسیاری از مردم شاهد آن بودند.»

وی با تسلیت به خانواده قربانیان یادآور شد که بسیاری از شهروندان تحت تاثیر این حادثه قرار گرفته و متاثر شده‌اند.

به گفته هوگو هیلنار، دادستان ارشد روتردام «مظنون برای مجریان قانون شناخته شده است؛ وی در سال ۲۰۲۱ به دلیل حیوان آزاری تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم شده بود.»

ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی ماموران پلیس را در حالی که سعی دارند حین ورود تیم عملیاتی برای دستگیری فرد مظنون به محل، دانشجویان پزشکی با روپوش سفید را از محل فراری دهند، به تصویر کشیده است.

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون از سوی پلیس هلند در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، هنوز نشانه‌ای از حضور فرد دوم در تیراندازی روز پنجشنبه بدست نیامده و این حادثه یک مظنون دارد.

صفحه ایکس (توییتر سابق) یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیراندازی یک نوجوان در مدرسه‌ای در فنلاند یک کشته و دو زخمی برجای گذاشت

تیراندازی در دانشگاه پراگ در جمهوری چک؛ دستکم ۴۵ نفر کشته و مجروح شدند

از تیراندازی در ایالت مین آمریکا که منجر به کشته شدن ۱۸ نفر شد چه می‌دانیم؟