ارتش اسرائیل: به شلیک‌هایی که از سوریه شد پاسخ متقابل می‌دهیم

نظامیان اسراییلی
نظامیان اسراییلی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چهارمین روز نبرد میان نیروهای اسرائیل با ستیزه‌جویان گروه حماس در نوار غزه در حالی آغاز شده که رهبران این جنبش اسلامگرا تهدید کرده‌اند هر بار که اسرائیل خانۀ فلسطینی‌ها را بدون هشدار بمباران کند، آنها نیز یک اسیر (گروگان) اسرائیلی را اعدام خواهند کرد.

آگهی

این تهدید در حالی اعلام شده است که اسرائیل ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره خود را در اقدامی بی‌سابقه فراخوانده، نوار غزه را محاصره کرده و اعلام کرده است که برای حمله زمینی به این باریکه آماده است.

دور جدید درگیری‌ها میان دو طرف که تا کنون جان بیش از ۱۵۰۰ نفر را گرفته، از شنبه گذشته پس از حمله خونبار نیروهای حماس آغاز شد و موجی از انتقادات بین‌المللی به این گروه و محکومیت اقدام آنها را در پی داشت. اتحادیه اروپا همچون ایالات متحده آمریکا، حماس را یک گروه تروریستی می‌داند.

بنا بر گزارش رسانه‌های اسرائیل، این درگیری تا کنون منجر به کشته شدن دست‌کم ۹۰۰ اسرائیلی (از جمله ۲۶۰ تن از شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی صحرا)، زخمی شدن دست‌کم ۲۶۰۰ نفر و به گروگان گرفته شدن دهها نفر شده که به داخل نوار غزه منتقل شده‌اند.

آخرین تحولات مربوط به جنگ اسرائیل و حماس را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید. برای آگاهی از اخبار و تحولات روز گذشته به این صفحه مراجعه کنید. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کدام کشورها و نهادها حماس را سازمانی تروریستی می‌شناسند؟

چگونه موشک‌های حماس از پدافند هوایی غیرقابل نفوذ اسرائیل عبور کردند؟

جنگ غزه؛ تحولات دیپلماتیک در مسیر آتش‌بس همزمان با احتمال حمله قریب‌الوقوع زمینی اسرائیل به رفح