درگیری‌های گسترده در مرز لبنان؛ حزب‌الله به ۱۹ موضع و سایت نظامی اسرائیل «حمله» کرد

درگیری‌ها در مرز اسرائیل و لبنان
درگیری‌ها در مرز اسرائیل و لبنان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که حماس اعلام کرد که حداقل ۱۹۵ فلسطینی در حملات اسرائیل به اردوگاه آوارگان جبالیا، حملاتی که اسرائیل گفته در جریان آن فرماندهان حماس را کشته است، خارجی‌های بیشتری آماده ترک نوار محاصره شده غزه شدند.

آگهی

حداقل ۳۲۰ شهروند خارجی و همچنین ده‌ها تن از شهروندان غزه که به شدت مجروح شده بودند، روز چهارشنبه بر اساس توافق بین اسرائیل، مصر و حماس وارد مصر شدند.

دارندگان گذرنامه‌های استرالیا، اتریش، بلغارستان، جمهوری چک، فنلاند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، اردن، بریتانیا و ایالات متحده در میان شهروندان خارجی و دوتابعیتی بودند که روز گذشته از نوار غزه خارج شدند. 

مقام‌های غزه گفتند گذرگاه مرزی رفح روز پنجشنبه بازگشایی می‌شود تا تعداد بیشتری از خارجی‌ها بتوانند از آن خارج شوند. یک منبع دیپلماتیک گفت که حدود ۷۵۰۰ دارنده گذرنامه خارجی طی حدود دو هفته غزه را ترک خواهند کرد.

اسرائیل همچنان غزه را از طریق زمین، دریا و هوا بمباران می‌کند؛ حملاتی که هدف از آن از بین بردن حماس، گروه اسلام‌گرای مورد حمایت ایران عنوان شده است. این حملات در پاسخ به حمله موشکی ۷ اکتبر حماس به خاک اسرائیل انجام شد که مطابق گزارش اسرائیل ۱۴۰۰ نفر که عمده آنها غیرنظامی بوده‌اند، کشته شدند. حماس همچنین ۲۰۰ نفر را نیز در گروگان خود دارد. در مقابل، حماس هم اعلام کرده که قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه از ۸۸۰۰ نفر فراتر رفته است. 

آخرین تحولات جنگ اسرائيل و حماس در روز پنجشنبه ۲ نوامبر برابر با ۱۱ آبان را در این صفحه دنبال کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنایات جنگی در جنگ حماس و اسرائيل؛ قوانین بین‌الملل در این خصوص چه می‌گوید؟

صحت‌سنجی یک ادعا؛ آیا مزدوران خارجی در حال ترک اوکراین هستند تا در کنار اسرائيل با حماس بجنگند؟

مقام حماس: پاسخ ما به طرح آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها «منفی» است، اما مذاکره ادامه دارد