با سیدبندی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ آشنا شوید؛ ایتالیا در گروه مرگ؟

یورو ۲۰۲۴
یورو ۲۰۲۴ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با مشخص شدن تکلیف تیم‌هایی که به صورت مستقیم سهمیه حضور در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ را کسب کردند، سیدبندی این مسابقات هم مشخص شد.

آگهی

سه‌شنبه شب تیم فوتبال کرواسی موفق شد در خانه ارمنستان را با یک گل شکست دهد تا عنوان آخرین تیمی که به صورت مستقیم سهیمه حضور در جام ملت‌های اروپای سال آینده را کسب می‌کند، به خود اختصاص دهد. 

حالا تکلیف سه تیم دیگر باقیمانده باید در رقابت‌های پلی ‌آف که در ماه مارس برگزار خواهد شد، مشخص شود. رقابت‌هایی که ۱۲ تیم برای کسب این سه سهمیه باقیمانده باید با یکدیگر مبارزه کنند. اما حتی بدون تعیین تکلیف این سه سهمیه هم حالا وضعیت سیدبندی این رقابت‌ها که قرار است روز دوم دسامبر برگزار شود مشخص شده است. 

این سیدبندی در واقع بر مبنای امتیازاتی است که تیم‌های مختلف در مرحله مقدماتی کسب کرده‌اند و به همین دلیل تیم‌هایی که در گروه‌های خود به عنوان تیم دوم صعود کرده‌اند در قرعه‌کشی یوفا در گلدان‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند. 

در نتیجه سیدبندی تیم‌ها در چهار گلدان به این صورت خواهد بود: 

سید ۱: آلمان به عنوان میزبان این رقابت‌ها- اسپانیا - پرتغال - فرانسه - بلژیک و انگلستان 

سید ۲: مجارستان - دانمارک - آلبانی - اتریش - ترکیه و رومانی 

سید ۳: اسکاتلند - اسلوونی - اسلواکی - جمهوری چک - هلند و کرواسی

سید ۴: صربستان - ایتالیا - سوئيس - برنده پلی‌آف ۱- برنده پلی‌آف ۲ و برنده پلی‌آف ۳ 

به این ترتیب ۲۴ تیم حاضر در یورو ۲۴ در ۶ گروه ۴ تیمی قرعه‌کشی شده و رقبای خود را برای مسابقاتی که تابستان سال آینده در شهرهای مختلف آلمان برگزار می‌شود، خواهند شناخت. 

از نکات قابل توجه این سیدبندی حضور ایتالیا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در سید چهارم است که می‌تواند باعث شود گروهی که این کشور در آن قرار گیرد به گروه مرگ تبدیل شود. این اتفاق به این دلیل رخ داده که ایتالیایی‌ها در مرحله مقدماتی عملکرد چندان موفقی نداشتند و صرفا به دلیل نتیجه بهتر در تقابل رو در رو با اوکراین به جای این کشور جنگ زده در مسابقات حضور داشته باشد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ایتالیا که پس از قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ دیگر آب خوش از گلویش پایین نرفته حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را هم از دست داد و حالا با سرمربی جدید خود یعنی لوچانو اسپالتی، امیدوار است بتواند خاطرات خوش چهار سال قبل را یک بار دیگر در جام ملت‌های اروپا تکرار کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا رویای دیرینه ترکیه برای میزبانی جام ملت‌های اروپا محقق می‌شود؟

پایان یورو ۲۰۲۰ و ادامه حواشی شکست انگلستان در ضربات پنالتی

فینال یورو ۲۰۲۰؛ لاجوردی‌های ایتالیا با پیروزی بر انگلیس قهرمان اروپا شدند