اعتراض رانندگان کامیون اسلواک به اعطای امتیازات ویژه به اوکراینی‌ها

تصویر تزئینی است
تصویر تزئینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هزاران راننده کامیون در اسلواکی با مسدود کردن جاده‌ها به همتایان لهستانی خود پیوستند که به توافق حمل و نقل اتحادیه اروپا با اوکراین معترض هستند.

آگهی

رانندگان لهستانی از ۶ نوامبر چندین گذرگاه به اوکراین را مسدود کرده‌اند. این محاصره باعث شد تا رانندگانی که از اوکراین در حرکت هستند، مسیر خود را به اسلواکی تغییر دهند اما حالا با اقدام مشابه رانندگان اسلواکی، حالا بار دیگر کار برای رانندگان اوکراینی دشوار شده است. 

کامیون داران لهستانی و اسلواک هر دو شکایت دارند که همتایان اوکراینی با تعرفه‌های پایین‌تر می‌توانند فعالیت کنند و کالاهای خود را به داخل اتحادیه اروپا بیاورند. این در حالیست که پیش از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، رانندگان اوکراینی باید در مرز اتحادیه تعرفه پرداخت می‌کردند و مجوز ورود برای ورود آنها به مرزهای اتحادیه اروپا ضروری بود. اما اتحادیه پس از حمله روسیه به اوکراین رانندگان این کشور را از دریافت مجوز بی‌نیاز کرد و این مسئله باعث شده شرایط بهتری برای آنها در مقایسه با همتایان اروپایی پدید آید. 

استانیسلاو اسکالا، رئیس اتحادیه حمل و نقل اسلواکی در خصوص اقدام رانندگان این کشور به خبرگزاری رویترز گفت: «ما مرز را مسدود می‌کنیم و هر ساعت تنها به ۴ کامیون اجازه عبور خواهیم داد. محاصره کامیون‌داران در تنها نقطه مرزی برای ورورد کامیون‌ها از اوکراین از ساعت ۱۵ امروز آغاز شد. اسکالا البته گفته تداراکات نظامی، محموله‌های بشردوستانه و کالاهای فاسدشدنی و همچنین تحویل حیوانات از این ماجرا مستثنی خواهد بود. 

در عین حال خودروهای سواری و اتوبوس‌ها محدودیتی برای عرور و مرور ندارند. 

اسکالا می‌گوید تنها خواسته رانندگان بازگردادن مجوزها است. او در این رابطه می‌گوید: «ما به سیاست علاقه‌ای نداریم و فقط باید از صنف خود محافظت کنیم. مجوزها باید دوباره بازگردند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وزارت حمل و نقل اسلواکی پس از ملاقات با نمایندگان رانندگان اعلام کرده که خواسته‌های آنها را در بروکسل مطرح خواهد کرد. اما کی‌یف گفته در مجوز رانندگان اوکراینی سازش نمی‌کند و آنها همچنان باید بتوانند بدون نیاز به مجوز وارد مرزهای اتحادیه اروپا شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران مهاجرت در ایتالیا؛ اتوبوس حامل پناهجویان با یک کامیون تصادف کرد، ۲ راننده کشته شدند

فرانسه؛ فراخوان به اعتصاب کامیونداران در بحبوحه جنبش جلیقه زردها

دولت برزیل در برابر اعتصاب کامیون‌داران عقب نشینی کرد