پایان مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا؛ میلان برد و صعود نکرد، پورتو با گلزنی طارمی به یک هشتم رسید

پیروزی میلان مقابل نیوکاسل
پیروزی میلان مقابل نیوکاسل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شب پایانی مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا با نتایجی عجیب رقم خورد و تکلیف ۱۶ تیم راه یافته به مرحله حذفی این رقابت‌ها مشخص شد. پاری‌سن‌ژرمن با پیروزی میلان مقابل نیوکاسل موفق شد با خوش‌شانسی به مرحله حذفی این بازی‌ها راه یابد و تیم ایتالیایی راهی لیگ اروپا خواهد شد.

آگهی

در گروه مرگ که هر چهار تیم دورتموند، میلان، پاری‌سن‌ژرمن و نیوکاسل برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی شانس داشتند وضعیت تیم‌های راه یافته به مرحله بعد هر دقیقه تغییر می‌کرد و با توجه به امتیازات نزدیک تیم‌ها شرایط بسیار پیچیده‌ای در این گروه رقم خورده بود. دورتموند که پیش از این صعود خود را قطعی کرده بود در خانه، میزبان پاری‌سن‌ژرمنی بود که پیش از آغاز این مسابقه در رده دوم قرار داشت. از آن سو میلان و نیوکاسل که هر دو ۵ امتیازی بودند در انگلستان باید به مصاف یکدیگر می‌رفتند. 

میلان هر چند در این مسابقه دست به کار بزرگی زد و توانست حریف خود را در خانه با نتیجه ۲-۱ شکست دهد اما در آلمان دورتموند و پاریس به تساوی ۱-۱ رسیدند تا همین دو تیم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا راه یابند. در مقابل میلان با کسب پیروزی در گام آخر خود را به لیگ اروپا رساند و نیوکاسل هم دیگر در ادامه رقابت‌های اروپایی حضور نخواهد داشت. 

در این گروه دورتموند ۱۱، پاری‌سن‌ژرمن و میلان ۸ و نیوکاسل ۵ امتیاز کسب کردند. پاری‌سن‌ژرمن به دلیل کسب نتیجه بهتر در مصاف رو در رو با میلان موفق شد مجوز حضور در مرحله بعدی رقابت‌ها را کسب کند. یاران امباپه باید ممنون میلان باشند که دست به کاری بزرگ زد و موفق شد نیوکاسل را در خانه شکست دهد. 

در گروه پنجم و جایی که لاتزیو و اتلتیکو مادرید پیش از این صعود خود به مرحله بعد را قطعی کرده بودند در جنگ صدرنشینی در اسپانیا به مصاف یکدیگر رفتند. مادریدی‌ها از همان ابتدا برتری خود را به حریف تحمیل کردند و در نهایت هم توانستند با ۲ گل در این مسابقه به پیروزی دست یابند.  در دیگر مسابقه این گروه سلتیک که حذفش از رقابت‌ها قطعی شده بود در مسابقه‌ای تشریفاتی با نتیجه ۲-۱ تیم علیرضا جهانبخش یعنی فاینورد را شکست داد. 

در پایان بازی‌های این گروه اتلتیکو مادرید به عنوان تیم نخست و لاتزیو به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند و فاینورد هلند هم در لیگ اروپا بازی خواهد کرد. 

در گروهفتم که از پیش تکلیف همه تیم‌های مشخص شده بود منچستر سیتی و لایپزیک با کسب پیروزی به عنوان تیم‌های اول و دوم به دور بعدی راه یافتند و یانگ بویز سوئيس هم در لیگ اروپا بازی خواهد کرد. 

خوشحالی طارمی پس از گلزنی در مقابل شاختار دونتسک اوکراین
خوشحالی طارمی پس از گلزنی در مقابل شاختار دونتسک اوکراینLuis Vieira/Copyright 2023 The AP. All rights reserved

در گروه هشتم اما مسابقات پرگلی رقم خورد. پورتو پرتغال در شب گلزنی مهدی طارمی موفق شد در دیداری تماشایی با نتیجه ۵-۳ شاختار دونتسک اوکراین را شکست دهد. طارمی گل سوم تیمش را به زیبایی به ثمر رساند. 

 در یکی دیگر از شگفتی‌های امشب بارسلونا اسپانیا مغلوب رویال آنتورپ بلژیک شد که تا پیش از این مسابقه حتی ۱ امتیاز هم کسب نکرده بود. 

با این حال بارسلونا به دلیل نتایج بهتر در دیدارهای رو در رو در نهایت به عنوان صدرنشین در مرحله یک هشتم نهایی حضور خواهد داشت و پورتو هم به عنوان تیم دوم در این مسابقات بازی خواهد کرد. شاختار هم با وجود شکست در بازی امشب با کسب ۹ امتیاز راهی لیگ اورپا خواهد شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

معمولا تیم‌های کمی در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا با کسب ۹ امتیاز از راهیابی به دور بعد این بازی‌ها باز می‌مانند اما تیم اوکراینی بد شانس بود که با وجود عملکرد مناسب باز هم نتوانست سهمیه حضور در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها را کسب کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لیگ قهرمانان اروپا؛ رئال با شکست سیتی به نیمه‌نهایی رسید؛ نمایندگان انگلستان حذف شدند

رقابت‌های جذاب در لیگ قهرمانان اروپا؛ از بازگشت ستارگان دیروز میلان به سن‌سیرو تا جدال طارمی و بارسا

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود