رقابت‌های جذاب در لیگ قهرمانان اروپا؛ از بازگشت ستارگان دیروز میلان به سن‌سیرو تا جدال طارمی و بارسا

قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا
قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با انجام قرعه‌کشی مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا، طرفداران فوتبال در سراسر دنیا شاهد رقابت‌های جذابی میان تیم‌های مدعی در این تورنمنت خواهند بود.

آگهی

احتمالا یکی از جذاب‌ترین بازی‌ها، تکرار فینال خاطره‌انگیز سال ۱۹۹۹ این بازی‌ها در گروه اول این رقابت‌ها خواهد بود. جایی که منچستریونایتد و بایرن مونیخ باید در دو بازی در آلیانس آرنا و اولترافورد به مصاف یکدیگر بروند. هرچند از آن فینال به یاد ماندنی نزدیک به ۲۵ سال می‌گذرد اما هنوز هم آن دیدار دراماتیک به عنوان یکی از مثال‌های تلاش تا آخرین ثانیه برای تغییر نتیجه در فوتبال یاد می‌شود. 

جایی که منچستریونایتد با هدایت الکس فرگوسن تا دقیقه ۹۰ با یک گل بازی را به بایرن مونیخ اوتمار هیتسفلد باخته بود اما با یک معجزه و روی دو ضربه کرنر تماشایی دیوید بکهام توانست در وقت‌های تلف شده دروازه تیم آلمانی را باز کند. گل‌های منچستری‌ها را در آن دیدار تدی شرینگهام و اوله گونار سولسشر به ثمر رساندند. علی دایی هم در آن سال یکی از بازیکنان بایرن بود که البته فرصت حضور در میدان را پیدا نکرد. 

در این گروه البته گالاتاسرای، تیم محبوب شهر استانبول هم حضور دارد که همواره بازی‌هایش در رقابت‌های اروپایی جذابیت‌های خاص خود را دارد. ترک‌ها پس از چند سال غیبت بار دیگر در لیگ قهرمانان اروپا حاضر خواهند بود و قرمز و زردپوشان امیدوارند با مائورو ایکاردی آرژانتینی در این گروه سخت با حریفان قدرتمند خود رقابت پایاپایی داشته باشند. 

بازگشت ستارگان محبوب میلان به سن‌سیرو

اما گروه مرگ این فصل از بازی‌ها بدون شک، گروه F است؛ جایی که پاری‌سن‌ژرمن، آث میلان، دورتموند و نیوکاسل با یکدیگر برای صعود به مرحله بعدی خواهند جنگید. نمایندگان چهار قدرت اروپا یعنی، فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلستان در این گروه جمع هستند و هیچکس نمی‌تواند از همین حالا با قاطعیت تیم‌های صعود کننده را پیش‌بینی کند. در واقع احتمالا این گروه را باید تنها گروهی دانست که هر چهار تیم به صورت نسبتا برابر از بخت صعود به مرحله بعد برخوردارند و در عین حال هر یک از این چهار تیم ممکن است در پایان مرحله گروهی در رده چهارم قرار گیرد. 

پاریسی‌ها که امسال دیگر نه مسی را دارند و نه نیمار، امیدوارند با امباپه که البته او هم هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که در پایان پنجره نقل و انتقلالات تابستانی در این تیم خواهد ماند یا خیر، بالاخره به رویای قهرمانی خود در این رقابت‌ها جامه عمل بپوشانند. اما برای چند بازیکن این تیم، مسابقات خاطره‌انگیزی رقم خواهد خورد. 

عثمان دمبله که در همین پنجره از بارسلونا به پاریس آمده به مصاف تیمی خواهد رفت که او را به فوتبال جهان معرفی کرد. بازی‌های دمبله در دورتموند بود که باعث شد جهان فوتبال این وینگر تکنیکی و سرعتی فرانسوی را بشناسد و در ادامه با قراردادی کهکشانی او را راهی بارسلونا کند. 

اما دیدارهای پاریس با میلان احتمالا جذاب‌تر خواهد بود چرا که جی‌جی دوناروما چند سال قبل در انتقالی جنجالی میلان را ترک و به عنوان بازیکن آزاد به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. دوناروما حاضر نشد قرارداد خود را با میلان تمدید کند تا به صورت مستقیم به باشگاه فرانسوی بپیوندد. این موضوع سبب شد تا میلان که در ۱۶ سالگی به این نوجوان ناشناس اعتماد و در طی چندین سال او را به یکی از بهترین دروازه‌بانان اروپا تبدیل کرده بود، هیچ سود مالی از این انتقال نبرد. همچنین نحوه ترک دوناروما باعث خشم طرفداران باشگاه میلان هم شده بود و پس از آن هر وقت دوناروما با پیراهن تیم ملی ایتالیا در سن‌سیرو به میدان رفته، شاهد برخورد تند و غیردوستانه طرفداران میلانی بوده است. در نتیجه دوناروما دست‌کم در سن‌سیرو باید منتظر یک جهنم ۸۰ هزار نفری باشد که آنجا طرفداران روسونری اصلا استقبال گرمی از او نخواهند کرد. 

اما بازی میلان و پاری‌سن‌ژرمن از یک جهت دیگر هم جذاب است و آن‌هم تقابل ستاره شماره یک این تیم با باشگاهی است که در کودکی هوادارش بوده است. هرچند کیلین امباپه از قدیم طرفدار رئال مادرید بوده اما او می‌گوید که پرستار کودکی‌اش یک زن ایتالیایی و هوادار میلان بوده که باعث شده این بازیکن فرانسوی هم به میلان علاقه داشته باشد. امباپه همچنین در گفتگوهای خود بارها تکرار کرده اگر روزی بخواهد برای ادامه فوتبال خود به ایتالیا برود، حتما میلان را انتخاب خواهد کرد. 

بازی‌های جذاب و تقابل‌های خاطره‌انگیز این گروه به همین‌جا ختم نمی‌شود چرا که سن‌سیرو باید خود را آماده استقبال از یکی از ستارگان محبوب خود کند. ساندرو تونالی که در همین پنجره نقل و انتقالاتی با مبلغ ۸۰ میلیون یورو از میلان به نیوکاسل رفت، در سالهای اخیر یکی از ستارگان محبوب روسونری به شمار می‌رفت. شماره ۸ قرمز و مشکی پوشان به ویژه در دو فصل اخیر به یکی از ارکان و ستون‌های خط میانی تیم پیولی تبدیل شده بود و تعصب و تلاش او برای موفقیت تیمش او را به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان در سن‌سیرو تبدیل کرده بود. به همین دلیل وقتی پیشنهاد ۸۰ میلیون یورویی نیوکاسل از راه رسید، بسیاری از هواداران میلان از اینکه مالکان باشگاه اجازه دادند این ستاره دوست‌داشتنی تیم را ترک کنند خشمگین شدند، اما در ادامه وقتی با درآمد حاصله از این فروش، چندین و چند بازیکن سطح بالا به سن‌سیرو آمدند احتمالا کمتر کسی دلتنگ تونالی خواهد شد. با این حال احتمالا تیفوسی‌های سن‌سیرو استقبال گرمی از شماره ۸ پیشین خود خواهند داشت و برخلاف دوناروما، او مورد اقبال هواداران قرار می‌گیرد. 

جدال طارمی با بارسلونا

مهدی طارمی که در آخرین روزهای پنجره نقل و انتقالاتی فصل جاری، احتمالا به بزرگ‌ترین شانس دوران فوتبال خود پشت پا زد و به خاطر پول، به پیشنهاد میلان پاسخ منفی داد، حالا باید یک سال دیگر برای پورتو به میدان برود. او در آخرین سال قراردادش یک بار دیگر پیراهن آبی و سفیدپوشان را به تن می‌کند و این شانس را خواهد داشت که در مقابل بارسلونای قدرتمند ژاوی هرناندز به میدان برود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پورتو و بارسلونا در گروه نسبتا ساده‌ای قرار دارند و برای صعود به مرحله بعد احتمالا کار چندان دشواری نخواهند داشت، چرا که شاختار که از کشور جنگ زده اوکراین می‌آید و آنتورپ بلژیک که نخستین تجربه حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کند، دو تیم دیگر این گروه هستند. 

از دیگر بازی‌های جذاب مرحله مقدماتی می‌توان به مسابقه رئال مادرید و ناپولی اشاره کرد. جایی که کارلتو در مقابل تیمی که پیشتر هدایت آن‌را برعهده داشته قرار خواهد گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ پورتو و طارمی با آرسنال دیدار می‌کنند ناپولی با بارسلونا

پایان مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا؛ میلان برد و صعود نکرد، پورتو با گلزنی طارمی به یک هشتم رسید

لیگ قهرمانان اروپا؛ شگفتی بزرگ گالاتاسرای در اولترافورد؛ ناپولی در خانه مغلوب رئال شد