تشدید حملات پهپادی روسیه و اوکراین؛ پوتین در آستانه دو سالگی جنگ: بایدن چرند می‌گوید

ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، سخنان همتای آمریکایی خود جو بایدن را مبنی بر این که مسکو در صورت پیروزی در جنگ اوکراین دستور حمله به یک کشور عضو ناتو را صادر خواهد کرد، «کاملا مزخرف» خواند و مدعی شد که روسیه هیچ علاقه‌ای به جنگ با ائتلاف نظامی ناتو ندارد.

آگهی

آقای بایدن در اوایل ماه جاری در درخواست خود از جمهوری‌خواهان برای همراهی با اعطای کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین، هشدار داد که اگر ولادیمیر پوتین پیروز شود، متوقف نمی‌شود و به یک کشور عضو ناتو هم حمله می‌کند.

آقای پوتین در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه توسط تلویزیون دولتی روسیه منتشر شد، گفت: «روسیه هیچ دلیل و منفعت ژئوپلیتیکی، اقتصادی، سیاسی و نظامی برای جنگ با کشورهای عضو ناتو ندارد.» رئیس جمهوری روسیه افزود: «من فکر می‌کنم رئیس جمهوری آمریکا، بایدن، هم  این را خوب می‌فهمد که ادعای حمله ما به یک کشور عضو ناتو حرف کاملا مزخرفی است.»

آقای پوتین با اذعان به این که در سال دو هزار میلادی «تصورات ساده‌لوحانه‌ای» از آینده جهان داشته، مدعی شد که پس از  فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، غرب تصور می‌کرد که در فاصله کوتاهی می‌تواند روسیه را کاملا نابود کند.

رئیس جمهوری روسیه همواره طی دو سال گذشته سعی کرده تا به افکار عمومی در روسیه بقبولاند که تهاجم نظامی به خاک اوکراین بخشی از یک مبارزه بسیار بزرگتر با ایالات متحده است که هدف آن چیزی جز تجزیه روسیه و تصاحب منابع طبیعی عظیم آن و سپس روی آوردن به تسویه حساب با چین نیست.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

اظهارات آقای پوتین در آستانه دو سالگی حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین در شرایطی است که دو کشور طی ۴۸ ساعت گذشته ده‌ها حمله پهپادی را علیه مواضع یکدیگر ترتیب داده‌اند. 

نیروی هوایی اوکراین روز شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی اوکراین ۳۰ فروند از ۳۱ فروند پهپاد مهاجم به ۱۱ منطقه این کشور را سرنگون کرده است. وزارت دفاع روسیه نیز جمعه شب مدعی شد که یگان‌های ضد هوایی روسیه ۳۲ فروند پهپاد اوکراینی را بر فراز شبه جزیره اشغالی کریمه منهدم کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران اروپایی بر سر آغاز مذاکرات پیوستن اوکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا به توافق رسیدند

«‌جنگ‌های ترسناک لاینحل»؛ فقط اوکراین و غزه نیست، در نقاط مختلف دنیا بر طبل جنگ کوبیده می‌شود

تازه‌ترین نظرسنجی؛ مردم اتحادیه اروپا می‌گویند با عضویت ترکیه مخالف اما با الحاق اوکراین موافقند