تشدید حملات موشکی روسیه و اوکراین؛ پوتین در کریسمس ارتدکس‌ها وعده حمایت بیشتر از سربازان روس را داد

,ولادیمیر پوتین
,ولادیمیر پوتین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار شنبه شب خود با تعدادی خانواده‌های کشته‌شدگان در جنگ که در آستانه کریسمس ارتدوکس برگزار شد، ضمن دعوت مردم کشورش به وحدت همه‌جانبه، به آنها وعده داد که دولت روسیه از سربازانی که از منافع کشور دفاع می کنند، حمایت بیشتری کند.

آگهی

این دیدار آقای پوتین که در آستانه دو سالگی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ برگزار شد همچنان فاقد هرگونه ابراز امیدواری او نسبت به برقراری صلح زودهنگام با اوکراین بود. 

تقریبا دو سال بعد، جنگ که هزاران کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته، حملات هوایی دو طرف به سرزمین‌های یکدیگر شدت گرفته و هر دو طرف برای دستیابی به دستاوردهای قابل توجه در خط مقدم تلاش می‌کنند.

اوکراین روز شنبه گفت که یک حمله موشکی روسیه ۱۱ کشته و ۱۰ زخمی در شهر پوکروفسک در شرق اوکراین به جا گذاشت، در حالی که یک مقام روس هم کی‌یف را به گلوله باران بخش‌هایی از دونتسک که اکنون تحت اشغال مسکو است، متهم کرد.

روسیه همچنین روز شنبه از ساقط کردن شش موشک ضد کشتی اوکراینی بر فراز دریای سیاه خبر داد. این خبر پس از آن منتشر شد که ارتش اوکراین مدعی شد که با موفقیت به پایگاه هوایی نظامی ساکی در غرب شبه جزیره اشغالیِ کریمه حمله کرده است.

نیروی هوایی اوکراین هم روز یکشنبه اعلام کرد روسیه ۲۸ فروند پهپاد تهاجمی و سه موشک کروز را در شبانه روز گذشته به سمت اوکراین شلیک کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۲۱ فروند از پهپاد‌ها را منهدم کردند. این حملات عمدتا جنوب و شرق اوکراین را هدف قرار داده است.

مطابق اعلام مقام‌های محلی یک موسسه آموزشی و خوابگاه آن، چند آپارتمان و یک ساختمان اداری در پی این حملات آسیب دیده و ۱۲ نفر نیز در شهر دنیپرو زخمی شده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در واکنش به این حملات گفت: «هیچ یک از حمله‌‌های روسیه بدون عواقب نخواهد ماند.»

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

همزمان با تشدید حملات دو طرف، مراسم کریسمس بر پایه روایت کلیسای ارتدکس امسال در مناطق تحت اشغال روسیه در اوکراین برگزار شد.

 این در حالی بود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با هدف پاک کردن میراث روسیه، قانونی را در ژوئیه گذشته ابلاغ کرد که به موجب آن تاریخ تعطیلات کریسمس از ۷ ژانویه به ۲۵ دسامبر تغییر کرد.

البته در شهر بلگورود در جنوب روسیه، جایی که ۲۵ نفر در مرگبارترین حمله اوکراین کشته شدند، شهرداری برگزاری جشن شب کریسمس را لغو کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسکو: طرح آمریکا دزدی دریایی قرن است؛ «استقرار نظامیان بریتانیایی در اوکراین اعلان جنگ خواهد بود»

حمله اوکراین به سواحل کریمه؛ کی‌یف: دو کشتی و زیرساخت‌های نیروی دریایی روسیه را هدف قرار دادیم

شکنجه «وحشتناک» اسیران جنگی اوکراینی در زندان‌های روسیه؛ کارشناسان سازمان ملل متحد محکوم کردند